menu

Thuiswinkel Awards: heb jij je al ingeschreven?

Op 10 en 24 maart 2016 worden alweer voor de vijftiende keer de Thuiswinkel Awards uitgedeeld, de meest prestigieuze ecommerce-prijzen van ons land. Wil jij weten hoe het grote publiek en de vakjury écht denken over jouw webwinkel? Dan zit er maar één ding op: ook meedoen. De inschrijving is geopend.

Als webwinkelier kun je bij de Thuiswinkel Awards deelnemen aan twee awards: de Publieksprijzen en de Vakprijzen. Bij de Publieksprijzen, de naam zegt het al, kiest de consument de winnaars en bij de Vakprijzen bepaalt een professionele vakjury wie er met de prijzen vandoor gaan. Nieuw dit jaar is de vakprijs voor de ‘Beste Omnichannel Winkel van Nederland’. Ook zal er voor het eerst de vakprijs ‘Game Changer Award’ worden uitgereikt aan het meest innovatieve, ecommerce-verrijkende initiatief van 2015. Wat we van die twee prijzen moeten denken zal nog moeten blijken maar dat de Thuiswinkel Awards zelf toonaangevend in de markt zijn mag duidelijk zijn.

Uit eigen keuken
Dirkjan Vis, oprichter van Webwinkel Weblog, buigt zich sinds 2013 (samen met andere juryleden) over de vraag wie de titel ‘Beste Startende Webwinkel van Nederland’ mee naar huis mag nemen. En naast bovengenoemde vakprijzen, worden er ook awards voor de Beste Webwinkel van Nederland en de Beste Webwinkel over de grens uitgereikt.

Wil je zowel van de consument als van een professionele vakjury weten hoe jouw webwinkel ervoor staat? Je kunt je ook inschrijven voor beide awards. De Publieksprijzen XS (tot een jaaromzet van 4 miljoen) worden donderdag 10 maart 2016 in een informele setting uitgereikt in The Harbour Club te Amsterdam. Het chique Huis ter Duin in Noodwijk biedt exact twee weken later toneel voor de uitreiking van de Publieksprijzen XL. Ook worden dan de winnaars van de vakprijzen bekendgemaakt.

Meedoen is belangrijker dan winnen?
LampenTotaal won vorig jaar de Publiekprijs XS voor Wonen & Tuin en zag de omzet nadien flink stijgen. Eigenaar Pleun van Walsem: “Door het winnen van de Thuiswinkel Awards is niet alleen onze naamsbekendheid gestegen, ook merken we dat consumenten meer vertrouwen in onze organisatie hebben. Het hebben van een winnaarslogo zorgde meteen voor meer conversie én bestellingen.”

Het winnen van een award is natuurlijk fijn, maar ook een nominatie heeft toegevoegde waarde. Je krijgt namelijk per categorie een score, waardoor je goed kunt zien op welke vlakken jouw webwinkel uitblinkt en op welke vlakken je nog verbeteringen kunt doorvoeren. Ook kun je jouw resultaten vergelijken met andere webwinkels.

Schrijf je ook in
Dus ben jij een ambitieuze webwinkelier, heb je de kunst van omnichannel perfect onder de knie of ben je een ‘game changer’? Schrijf je dan voor 23 januari 2016 in voor de Nationale Thuiswinkel Awards. Aanmelden kan via de site van de Nationale Thuiswinkel Awards. Wil je eerst checken of je voldoet aan de criteria? Doe dan de test en ontdek voor welke award(s) jij in aanmerking komt.

Tags

Reacties