menu

Sweet Tooth laat je beloningen uitdelen

Sweet Tooth laat je beloningen uitdelenSweet Tooth maakt het voor webwinkeliers mogelijk om hun vaste klanten punten en beloningen te geven. Het softwarebedrijf heeft nu een investering gekregen van 2,25 miljoen dollar en heeft al enkele partners in Nederland zitten. Daar gaan we vast nog meer van horen!

De startup uit Ontario biedt software aan die in de webwinkelsoftware geïmplementeerd kan worden, waarna de webwinkelier zijn klanten gemakkelijk punten en beloningen kan geven. Zowel in de webwinkel als in de stenen winkel! Een demo van hoe de software (in Magento) werkt kun je hier zien.

Het bedrijf is ontstaan uit een ander, drie jaar eerder gelanceerd bedrijf, een adviesbureau voor webwinkels. “Eerst was Sweet Tooth een nevenproject, maar het werd steeds populairder, dus toen hebben we onze complete focus verschoven naar Sweet Tooth en richten we ons nu op klantenloyaliteit en het behoud ervan”, aldus oprichter en uitvoerend directeur Jay El-Kaake tegenover Ottawa Citizen. En nu is datzelfde idee in een jaar uitgegroeid van een bedrijf dat eerst drie, maar nu alweer zevenentwintig werknemers heeft.

Te gebruiken in Magento, PrestaShop en…?
Met de miljoenen-investering kan het bedrijf zijn software uitbreiden naar meerdere platforms, want tot nu toe werkt het exclusief met de webwinkelsoftware van Magento. PrestaShop is in ieder geval een van de eerste platforms waarop Sweet Tooth binnenkort ook beschikbaar zal zijn. Verder wil het bedrijf ‘t betalingsmodel veranderen in een van vaste prijzen in een model op basis van succes, inclusief een zogeheten ‘freemium’-mogelijkheid waarbij klanten alleen betalen als ze de dienst vaker willen gebruiken.

Klantenbestand groeit
Nu heeft Sweet Tooth zo’n 1500 klanten, waaronder enkele grote namen als Delta Air Lines, maar het kan iedere maand zo’n honderd nieuwe klanten verwelkomen en het hoopt uiteindelijk tussen de 10.000 en 30.000 klanten te hebben binnen de komende drie jaar. De groei die het doormaakt was een van de redenen voor OMERS Ventures om in de startup te investeren. “Het grotere plaatje is dat ecommerce nog steeds een niet volledig volgroeide markt is en we denken dat er legio mogelijkheden zijn om diverse oplossingen aan kleine en middelgrote webwinkels, waarvan er tienduizenden zijn wereldwijd, aan te bieden. En om zo als bedrijf flink te gaan groeien”, aldus Derek Smyth van het investeringsbedrijf.

Sweet Tooth kan succes worden
Veel webwinkeliers zien het succes van hun site toenemen naarmate de activiteit onder de klanten op sociale netwerken stijgen en die klanten vaker naar de webwinkel terugkeren. Beide zijn nu nog lucratiever voor de klant, want die kan dankzij Sweet Tooth punten krijgen als hij bijvoorbeeld een recensie achterlaat, de webwinkel liket op Facebook, jarig is of een vriend zich laat aanmelden.

Op de site van Sweet Tooth zien we dat het bedrijf wereldwijd diverse partners heeft. In Nederland werkt het samen met elf bedrijven, waaronder Pagayo, On-Site, Experius en Drecomm.

Tags

Reacties