menu

Strato breidt producten uit en verlaagt prijzen

Strato breidt producten uit en verlaagt prijzenStrato is van plan om in Nederland dé aanbieder te worden met de beste prijs-kwaliteitverhouding voor hostingproducten. Dit doet het met behulp van een compleet nieuw productaanbod en door ‘betere kwaliteit tegen lagere prijzen’ te bieden. De aanval op de concurrentie is hiermee geopend.

Strato wil topkwaliteit voor een lage prijs bieden. Dit denkt het onder andere te doen door een .nl-domeinnaam aan te bieden voor maar 48 cent voor het eerste jaar. Naar eigen zeggen de beste aanbieding op de Nederlandse markt. Sinds deze maand zijn ook andere pakketten goedkoper geworden en bieden ze meer mogelijkheden dan voorheen. “Met de nieuwe prijzen is STRATO goedkoper dan haar belangrijkste concurrenten in Nederland zonder daarbij afbreuk te doen aan kwaliteit.”

Webwinkel runnen goedkoper
Zo kost het Webshop Pro-pakket nu 39 euro per maand, waar dat eerder €47,90 was. Daarvoor krijgt men vier in plaats van de eerdere twee domeinen, 1500 e-mailadressen (voorheen: 200), 40 GB aan webruimte (was 4 GB), kunnen er nu 25.000 producten toegevoegd worden in plaats van 20.000 en bedragen de opzetkosten €4,50.

Bij Strato is het mogelijk om voor drie verschillende webshop-pakketten te kiezen. Webshop Basic kost standaard negen euro per maand, Webshop Advanced 19 euro en Webshop Pro 39 euro. Bij het simpelste pakket kun je maximaal driehonderd producten toevoegen en ontbreekt een geavanceerde zoekfunctie. Bij het meest geavanceerde pakket zijn er productbeoordelingen mogelijk, kan de klant filteren op product-kenmerken en is het mogelijk om klanten bijvoorbeeld t-shirts of posters zelf te voorzien van een afbeelding of tekst. Ook is het bij Strato mogelijk om een zogeheten ‘DownloadShop’ te openen. Handig voor als je een webwinkel wilt voor digitale producten.

Strato meldt dat deze strategie eerder al succesvol in Duitsland en Spanje is doorgevoerd. In Duitsland steeg het aantal bestellingen met veertig procent en in Spanje bestelden vier keer zoveel producten als voor de relaunch.

Tags

Reacties