Storesquare in 2018 naar Nederland

Storesquare in 2018 naar Nederland

Het Belgische online winkelplatform Storesquare bereidt zich voor op een lancering in Nederland. De bedoeling is dat Storesquare volgend jaar uitbreidt naar ons land, zodat Nederlandse winkeliers hun producten via dit platform online aan de man kunnen brengen.

Het nieuws dat Storesquare naar Nederland komt, volgt op een compleet redesign dat het Belgische bedrijf recent heeft laten doorvoeren. Volgens Storesquare was het ook een gepast moment, aangezien het goed gaat met het online winkelplatform. In minder dan twee jaar tijd wisten meer dan duizend retailers zo’n 200.000 unieke producten online te zetten. De site ontvangt maandelijks 500.000 bezoekers en hoopt in december van dit jaar de mijlpaal van 1 miljoen bezoekers te bereiken. En dat is knap, want er zijn maar zes miljoen Vlamingen.

Grootste ecommerceplatform van Vlaanderen

Naar eigen zeggen is Storesquare nu dan ook het grootste ecommerceplatform van Vlaanderen. “Bol.com mag dan wel meer verkopen, maar Storesquare is groter.” En de omzet blijft ook groeien. In de afgelopen maanden maakte het Belgische platform een groei van meer dan 30 procent per maand mee en was de omzet in een half jaar tijd verdrievoudigd.

Fysieke winkels als troef

Een nieuwe look moet dit innovatieve verhaal beter vertalen, aldus directeur Stefan Seghers. “Wij zijn naast een e-commerceplatform ook een zichtbaarheidsplatform dat de consument via de digitale weg met het unieke assortiment in aanraking wil brengen om hen vervolgens lokaal te doen kopen. De fysieke winkelpunten worden expliciet als troef uitgespeeld.”

Concurrentie van Storesquare in Nederland

En nu wil het dus uitbreiden naar Nederland. Het zal daarbij de concurrentie aangaan met onder meer Beslist.nl, dat van een vergelijkingssite uitgroeide tot een online winkelplatform met eigen kassa. Ook Bol.com is meer en meer een online winkelplatform geworden; in plaats van zelf producten verkopen, is het nu verworden tot een marktplaats waar andere retailers hun producten kunnen aanbieden via het bereik van Bol.

Kosten Storesquare

Winkeliers die zich willen aansluiten bij Storesquare betalen tot eind deze maand 135 euro per maand, met daarbij een commissie ergens tussen de 5 en 9 procent (afhankelijk van de sector). Vanaf september treedt er een vergoedingsschaal in werking. Winkeliers betalen dan tussen de 10 en 135 euro per maand, afhankelijk van de hoeveelheid zichtbaarheid op het platform.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten