menu
lightspeed ecommerce

Stiekem-mis-ik-kantoor: ‘Binnen paar dagen door voorraad heen’

Stiekem-mis-ik-kantoor: ‘Binnen paar dagen door voorraad heen’

Verplichte stand-ups, gebruikte theezakjes op het aanrecht en onzinnige gesprekken bij de koffiemachine. Velen van ons werken inmiddels lang genoeg vanuit huis om zelfs deze dingen van het kantoorleven te missen. Samen met vijf anderen bedacht Joep Pennartz daarom een box die doet denken aan kantoor. “Binnen drie weken verstuurden we vijfhonderd pakketjes.”

Stiekem-mis-ik-kantoor is een initiatief van drie bedrijven, die elkaar kennen vanuit het werkveld. “We werken in verschillende disciplines en kwamen elkaar wel eens tegen bij projecten”, vertelt Joep, die met zijn bedrijf Ondernemende Gasten onder meer serious games ontwikkelt voor organisaties. Initieel werden de boxen ontwikkeld om bestaande relaties een hart onder de riem te steken, maar al snel werd het concept breder in de markt gezet.

‘Onze voorraad was binnen een paar dagen op’

De box bevat een plantje, een conversatiespel en een aantal cryptische aanwijzingen voor een online escaperoom. De opdrachten nodigen collega’s uit om het eens te hebben over zaken die niet aan bod komen tijdens reguliere meetings. “De meeste online gesprekken staan in het teken van effectiviteit. Ook belangrijk, maar wij richten ons op het sociale aspect van het kantoorleven.”

Wij richten ons op het sociale aspect van kantoor.

Stiekem-mis-ik-kantoor investeerde enkele honderden euro’s om de boxen samen te stellen, die vaste klanten tegen een geringe vergoeding konden aanschaffen. “Dat dit in de smaak zou vallen, hadden we wel verwacht. Maar wat we niet hadden zien aankomen, is dat ook andere bedrijven al snel enthousiast werden. Binnen een paar dagen waren we hierdoor volledig door onze voorraad heen.”

‘We moeten telkens in een hogere versnelling werken’

Om beter in te kunnen spelen op de vraag werd de productie opgeschaald en kwam er een webshop. Stiekem-mis-ik-kantoor is nu zo’n drie weken live en heeft ruim vijfhonderd pakketten verstuurd. “Het aantal boxen dat een bedrijf krijgt, is afhankelijk van het aantal teamleden”, legt Joep uit. “We richten ons op teams van minimaal vier en maximaal vijftien mensen. Maar ook partijen met honderden medewerkers zijn al klant, dan delen we de totale groep gewoon op in kleinere teams.”

Iemand in Zwitserland had via-via over ons gehoord.

Momenteel zijn er drie boxen verkrijgbaar: een Nederlandse, Engelse en een op maat gemaakte variant voor bedrijven die bijvoorbeeld een eigen bericht of cadeau aan de box willen toevoegen. Ook heeft Stiekem-mis-ik-kantoor onlangs haar eerste digitale versie geleverd. “We ontvingen een aanvraag van een bedrijf uit Zwitserland, dat via-via over ons had gehoord.”

Daarnaast is Stiekem-mis-ik-kantoor bezig met de ontwikkeling van een nieuwe box. “Veel klanten vinden ons concept zo leuk dat ze een vervolg willen. Voor ons betekent dit dat we telkens in een hogere versnelling moeten werken, maar dat is iets waar je als ondernemer in deze tijd alleen maar van kan dromen.”

 Joep Pennartz met zijn boxen van Stiekem-mis-ik-kantoor.
Joep Pennartz met zijn boxen van Stiekem-mis-ik-kantoor.

Tags

Reacties

Linda

Linda

Linda de Vries werkt sinds 2015 bij Zietuwel, waar ze zich hoofdzakelijk bezighoudt met interviews voor Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Linda