menu

Startupbootcamp investeert in ecommerce-startups

Op 8 en 9 september vinden de E-commerce Final Selection Days plaats. Tijdens deze dagen zullen de twintig beste ecommerce-startups strijden om mee te kunnen doen aan het ecommerce-programma van startup-accelerator Startupbootcamp. De tien bedrijven die deelnemen aan het traject krijgen gegarandeerd een investeringsbedrag van tussen de 70.000 en 100.000 euro.

Deze converteerbare obligaties, kortlopende leningen die op een later tijdstip kunnen worden omgezet in een aandelenbelang, zijn volgens Startupbootcamp een voor Nederland nieuwe investeringsmethode en het is dan ook de eerste keer dat dergelijke investeringsbedragen worden uitgereikt tijdens Startupbootcamp.

Programma Startupbootcamp Amsterdam
Gedurende de twee selectiedagen, die in Amsterdam zullen plaatsvinden, krijgen de top twintig teams (die zijn geselecteerd uit ruim 600 aanmeldingen) coaching van een aantal mentoren. Op de laatste dag zullen ze elk een drie minuten durende pitch houden, waarna uiteindelijk de definitieve selectie wordt bekendgemaakt. Tien bedrijven vallen af, de overige tien nemen deel aan het ecommerce-programma krijgen gegarandeerd een bedrag tussen de 70.000 en 100.000 euro toegewezen, bovenop de standaard 15.000 euro aan seed funding.

Het ecommerce-programma zelf zal op 12 oktober beginnen en eindigt met Demo Day op 22 januari volgend jaar. Gedurende die drie maanden worden de startups begeleid in hun ontwikkeling en hun zoektocht naar financiering.

Over Startupbootcamp
Startupbootcamp werd opgericht in 2010 door Patrick de Zeeuw en Ruud Hendriks en is naar eigen zeggen de nummer één accelerator in Europa. Het heeft een mentor- en alumni-netwerk in meer dan dertig landen en programma’s van Startupbootcamp draaien momenteel in drie Nederlandse steden (Amsterdam, Eindhoven en Sittard) en verder ook in Berlijn, Kopenhagen, Istanbul, Londen, Barcelona en Singapore.

Tags

Reacties