Snoop Dogg stapt in Klarna

Snoop Dogg stapt in Klarna

Snoop Dogg wordt aandeelhouder van Klarna. De rapper wordt minderheidsaandeelhouder in het Zweedse fintechbedrijf. Hij steekt niet alleen geld in het bedrijf, maar is nu ook het gezicht van de meest recente reclamecampagne, waarin hij als Smoooth Dogg door het leven gaat.

Snoop Dogg zocht naar eigen zeggen naar mogelijkheden om zijn portfolio van tech-investeringen uit te breiden naar Europa. In zijn zoektocht kwam hij uit bij Klarna. “Als ik kijk naar hoe zij opereren en de status quo uitdagen, is het een match made in heaven. Ik ben heel enthousiast over deze samenwerking.”

‘Snoop Dogg heeft oprecht interesse in ecommerce’

Volgens Klarna’s CEO Sebastian Siemiatkowski is ‘Snoop’ niet alleen een raplegende, maar ook een succesvolle zakenman. “Met oprechte interesse in tech, retail en ecommerce. Hij heeft een groot begrip van consumentengedrag en is uitzonderlijk op het gebied van branding en marketing.”

Smoooth

Klarna maakt al een tijdje reclame voor haar financiële oplossingen door alles ‘smoooth’ (met drie o’s, ja) te noemen. De samenwerking met Snoop Dogg, die voor deze campagne door het leven zal gaan als Smoooth Dogg, past daar dus perfect in. “Deze campagne refereert aan het feit dat Klarna’s producten het dagelijks leven smooother en makkelijker maken, of je nou een consument, een webwinkelier of een bekend persoon als Snoop Dogg bent. Van smooth naar smoooth.”

https://youtu.be/i57wmNb92Qs

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten