Smart2IT biedt CCV Shop-klanten virtuele winkel

Smart2IT biedt CCV Shop-klanten virtuele winkel

Klanten van CCV Shop hebben natuurlijk al een webwinkel waar je online spullen kunt zien in de vorm van foto’s en filmpjes. Maar om er werkelijk doorheen te stappen is ook een fysieke winkel nodig. Smart2IT denkt dat virtual reality een extra dimensie kan bieden aan het online winkelgedrag en toonde op de Webwinkel Vakdagen wat webwinkeliers daar zoal van kunnen verwachten.

In de stand van CCV Shop stond Sander Martinec van Smart2IT met enkele virtual reality-brillen om webwinkeliers te laten zien wat virtual reality aan hun webwinkel kan toevoegen. De Webwinkel Vakdagen kwamen erg snel voor Sander, want zijn oplossing heeft nog niet alle functies die hij graag zou willen. Maar dat er al een mooie ervaring mogelijk is, toonde hij ook aan de redactie van Webwinkel Weblog.

Alleen een VR-bril en mobiele telefoon nodig
“In speelgoedwinkels zie je dozen van speelgoed staan. Hoe weet je hoe dat speelgoedtreintje, dat LEGO-kasteel of die verkleedset er werkelijk uitziet?”, vraagt Sander Martinec zich hardop af. “Online is dat al wat makkelijker en gebeurt het met foto’s of filmpjes, maar is een virtual reality-beleving niet veel leuker? Virtual reality-brillen zijn tegenwoordig al mogelijk voor een tientje en daarnaast heb je niets meer nodig dan je mobiele telefoon om zo als het ware een winkel in te stappen.”

Het bedrijf van Sander, waar een man of tien werkt, is al enkele jaren actief en ze hebben oplossingen ontwikkeld voor een populair voetbalstadion, makelaars en een grote autodealer. Animo genoeg dus, maar Sander ziet vooral de retail als dé volgende kans. “Het ligt aan het type aankoop natuurlijk, maar als daar emotie bij komt kijken biedt virtual reality echt wel meer beleving. Om te zien hoe dat werkt moet je een kind eens zo’n bril opzetten en kijken wat er dan gebeurt.”

Winkelen op (iedere) locatie
De meerwaarde zit hem uiteraard in de beleving en wij zien daarom vooral kansen in de vorm van speciale marketingacties. Denk aan een tijdelijke pop-upstore op een event of een speciale (feestelijke) locatie. Jouw winkel meenemen naar de volgende braderie, beurs of huiskamerfeestje? Virtual reality-winkelen staat nog maar net in de in de kinderschoenen, maar wie daar nu in durft te stappen biedt gegarandeerd een ultieme belevenis.

Screenshot van een VR-winkel die door Smart2IT is ontwikkeld.
Screenshot van een VR-winkel die door Smart2IT is ontwikkeld.
Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten