menu

Skin is in!

Alles dat met de huid te maken heeft blijkt te winnen aan populariteit onder Amerikaanse consumenten. Zo zijn tattoos kampioen in de tijd die op de website besteed wordt terwijl make-up webwinkels momenteel sterk stijgen in traffic.

Amerikaanse websites met grote jaarlijkse bezoekersstijgingen bestaan uit Avon (78% stijging) Old Navy (71%) en Lancôme (39%) . Als gekeken wordt naar de tijd die men besteed op een webwinkel is LuckyFish Art de kampioen met 90 minuten. Ze verkopen designs voor tatoeages. Opvolgend door Club Urban met 75 minuten en Shoe Steal met 60 minuten.

De top 10 online beauty bestemmingen in Amerika waren in juli (in unieke bezoekers, vergeleken met vorig jaar) volgens onderzoeksbureau Nielsen Online:

Avon, 6.95 miljoen 78%
Old Navy, 6.61 miljoen71%
eBay Clothing, Shoes and Accessories, 4.62 miljoen -46%
Victoria’s Secret, 4.33 miljoen -20%
Zappos.com, 4.13 miljoen 20%
The Gap, 3.34 miljoen -1%
Lands’ End, 2.93 miljoen -23%
Lancôme, 2.60 miljoen 39%
American Eagle, 1.97 miljoen -5%
Nike, 1.97 miljoen -20%

Met unieke bezoekers wordt enkel het eerste bezoek van een bezoeker geteld. Verdere bezoeken worden niet in deze statistieken opgenomen. De top 8 ‘fast moving consumer good’ segmenten, gekeken naar miljoenen advertentie impressies, bestonden in juli uit:
Persoonlijke verzorging 4,538.56 miljoen
Eten en drinken 3,820.76 miljoen
Print en uitgeverij 3,126.29 miljoen
Luxe en juwelen 1,258.09 miljoen
Huis en tuin 869.27 miljoen
Recreatie 320.35 miljoen
Auto onderdelen 315.77 miljoen
Speelgoed en hobby 128.29 miljoen

Bron: Internetretailer.com

De trend van mode naar meer persoonlijke verzorging is online al langer aan de gang maar lijkt nu niet meer te stoppen. Ik ben benieuwd Nederlandse websites en webwinkels gericht op de persoonlijke verzorging dezelfde cijfers en trends kunnen laten zien?

Tags

Reacties