Shiplee verwelkomt 3.000e webshop

Shiplee verwelkomt 3.000e webshop

Online verzendplatform Shiplee heeft vanaf vandaag 3.000 webshops als klant. Het platform richtte zich in het begin op de kleinste webshops, maar ondertussen gebruiken ook veel middelgrote webshops de verzendservice.

Het verzendplatform heette voorheen VanavondBezorgd, maar sinds oktober 2021 is de naam Shiplee. Het bedrijf is sinds de overname van Red je Pakketje onderdeel van Instabox. Om de weg vrij te maken voor een internationale uitbreiding veranderde het platform toen van naam.

3.000 klanten binnen 2 jaar

Shiplee is sinds de lancering in mei 2020 hard gegroeid. De 3.000 webshops die gebruik maken van het platform versturen hun pakketten naar consumenten in 28 landen. Klanten kunnen voordelig same-day-delivery aanbieden binnen Nederland. De levertijd van internationale pakketten verschilt per land.

‘Onze missie is om snelle, fossielvrije pakketbezorging mogelijk te maken voor elke webshop.’

“Onze missie is om snelle, fossielvrije pakketbezorging mogelijk te maken voor élke webshop, groot en klein. Ik ben daarom heel trots dat we binnen twee jaar het vertrouwen hebben gekregen van 3.000 webshops”, vertelt Beau Welberg, projectleider bij Shiplee.

Ontwikkelen techniek

Het bedrijf heeft achter de schermen gewerkt aan automatiseringen, zoals een koppeling met WooCommerce. Hiermee bereikt het platform steeds meer middelgrote webshops. “We ontwikkelen features op basis van verzoeken vanuit de actieve klantcommunity, zodat het platform steeds meer waarde toevoegt.”

‘Dankzij automatiseringen is het verzendplatform ook populair onder middelgrote webshops.’

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten