SEOshop’s webwinkel van het jaar bekend

SEOshop’s webwinkel van het jaar bekend

SEOshop’s webwinkel van het jaar bekendSpaansesloffen.nl mag zich een jaar lang de SEOshop Webwinkel van het Jaar noemen en het daarbij behorende certificaat in de webwinkel tonen. De webwinkel die sloffen en pantoffels online verkoopt, was een van de vier genomineerden die kans maakten op deze prijs. Spaansesloffen.nl kreeg uiteindelijk de meeste stemmen van het publiek, dat via een Facebook-poll haar stem kon uitbrengen.

Al bijna 5500 webwinkeliers hebben een webwinkel bij SEOshop en mede daarom vond de webwinkelsoftware-aanbieder het wel een mooi moment om een prijs te geven aan de meest bijzondere webwinkel die gebruikmaakt van hun software. Zelf selecteerden ze vier webwinkels (op basis van productaanbod, design, marketing en/of klantenservice) en het publiek mocht vervolgens stemmen tot 5 januari jongstleden. Spaansesloffen.nl werd de onbetwiste nummer één, gevolgd door Ikbenzomooi.nl en Hondenbed.nl.

Op de website van SEOshop staat nu een uitgebreid verhaal over Spaansesloffen.nl. Te lezen valt hoe ondernemer Gerard Harbrink in 1978 begon met Schoenreparatie Harbrink in Zwolle en eind jaren negentig besloot om ook spaanse sloffen en pantoffels te verkopen. Dit ging zo goed, dat in 2008 werd besloten om de artikelen ook online aan de man te brengen. Een jaar geleden werd er over gestapt op de software van SEOshop en dat is volgens zoon Ronald, die de webwinkel startte, een slimme zet geweest. “We staan nu op de eerste plaats in Google en hebben in een jaar al meer dan 6500 bestellingen binnengekregen. Voor ons product is dat zeker iets waar je trots op kunt zijn!”

Er was overigens ook een verkiezing voor App van het Jaar. De winnaar hiervan werd echter niet alleen door publieksstemmen gekozen, maar zou ook bepaald worden door het gemiddeld aantal installaties per maand op het app-platform en door de beoordelingen van klanten in de appstore van SEOshop. Uiteindelijk werd NB Producten, maker van de SEOshop Mobile-app, winnaar met 34% van de stemmen. Tweede werd Robin met 32% van de stemmen en derde plek was er voor Give.it. Die bleef met 18% Yotpo voor, dat 16% van de stemmen binnenhaalde.

 

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten