menu

SEOshop Successions, iets voor jou?

SEOshop Successions, iets voor jou?Sinds enkele maanden is de kans groot dat als je klant wordt van SEOshop je vervolgens mee kunt doen met een workshop met de veelbelovende naam ‘Successions’. Een aanrader om te doen denken wij! Afgelopen vrijdag heeft het alweer voor de derde keer plaatsgevonden en wij waren – als spreker nota bene – aanwezig bij alle drie de edities.

SEOshop bestaat al sinds 2008, maar los van een groter congres en aanwezigheid op events van andere partijen was deze speler vooral telefonisch en per e-mail bereikbaar. Vanaf 1 januari dit jaar heeft SEOshop echter een flink groot nieuw kantoor aan de Keizersgracht te Amsterdam. Een mooie, nieuwe en vooral representatieve werkplek toon je natuurlijk het liefste aan je (nieuwe) klanten en dat zal er ongetwijfeld mede voor gezorgd hebben dat ze zijn gestart met workshops.

Er zijn verschillende webwinkelsoftware-bedrijven die al jaren workshops aanbieden aan klanten. SEOshop is hiermee dus zeker niet de eerste, maar ze doen het in ieder geval wel goed. Zo zijn de workshops die wij hebben meegemaakt geheel gratis voor klanten. Ze beginnen om één uur ‘s middags maar voor de mensen die iets eerder zijn, zijn heerlijke broodjes (of als je wel geluncht hebt een lekkere koek) en drankjes geregeld. En jawel, achteraf is er genoeg tijd voor een hapje en drankje om zo de drukte op de weg te ontwijken.

Maar niet alleen de faciliteiten zijn prima geregeld. Inhoudelijk weten ze ongeveer gelijkgestemden bij elkaar te krijgen en werd er tijdens deze drie edities gewerkt met relatief kleine groepen tot maximaal een man of dertig. Opvallend is dat de zaal elke keer weer unieke ondernemers herbergt. De workshops die tot nu toe zijn gegeven, brachten een dynamische groep voort inclusief starters, doorstarters of overstappers van andere webwinkelsoftware. Maar ook ervaren marketeers, social media-experts (zoals iemand met veertigduizend Facebook-fans!) en soms grote namen zoals een groot en internationaal bekend museum komen naar de workshops toe.

Wat verder opvalt is dat nog voordat de workshop zelf van start gaat mensen al lekker sparren met elkaar over de dingen die onderling spelen. Het maakt de workshops soms bijzonder interactief en zorgt ervoor dat er vaak snel diep op de materie wordt ingegaan en er tot in details feedback op de software zelf gegenereerd wordt. Voor de klant een fijne manier om al zijn barrières te noemen en voor SEOshop fijn om zo unieke feedback van klanten te krijgen.

Dirkjan, eigenaar van Webwinkelweblog.nl kreeg de eer om tijdens de eerste drie workshops wat te vertellen over marketing. Veel over Google dus, maar door de interactiviteit ging het gelukkig elke workshop weer over verschillende dingen. De workshops waren leuk om te geven, maar zeker ook om bij te wonen en zo te horen wat er nu zoal speelt.

Een leuke workshop, is dat nou reden om te kiezen voor een aanbieder van webwinkelsoftware? Waarschijnlijk niet. Maar als je keuze toch op SEOshop is gevallen, raden wij je aan op zijn minst even te kijken of je niet ook zo’n mooie Successions-workshop wilt meemaken. Wij zullen er in ieder geval nog wel vaker bij aanwezig zijn!

Tags

Reacties