menu

Schoenenwebwinkel Uppark neemt Fooshz over

Schoenenwebwinkel Uppark neemt Fooshz overWebwinkels komen en webwinkels gaan en dat laatste is soms bijzonder jammer. Bij Fooshz bijvoorbeeld. Een leuke webwinkel die het helaas niet gered heeft in de bijzondere tijden die online schoenenwinkels momenteel meemaken. Dat vonden de eigenaren van Uppark ook, en dus besloten zij de webwinkel over te nemen om hiermee hun eigen strategie uit te breiden.

Per maand starten er nog altijd veel nieuwe webwinkels, maar tegenwoordig stoppen er bijna net zoveel. Het is lastig knokken! De economie zit niet mee en soms is de branche zelf ook nog eens bijzonder concurrerend. In de schoenensector bijvoorbeeld met de komst van Zalando en het enorme aanbod dat er inmiddels online te vinden is. En dus vallen bijzonder leuke ondernemingen ook wel eens om. Van de meesten hoor je vervolgens niets meer! Enorm veel goede concepten gaan op deze manier verloren, zonder dat ze ooit te koop of ter overname hebben gestaan.

Fooshz
, opgericht in 2010, was een webshop voor exclusieve kwaliteitsschoenen en aansprekende collecties in het hogere segment. Het richtte zich op de modebewuste consument met weinig tijd op zoek naar de juiste mix van assortiment en gemak. Belangrijke USP’s waren klantvriendelijkheid en ‘co-creation & participation’, waarbij de klant meebesliste over bijvoorbeeld de nieuw in te kopen collectie.

Helaas. Het bleek onvoldoende te zijn en in maart 2013 is het faillissement uitgesproken. Jammer, want de webwinkel had best een leuk profiel. Ze hadden aardig wat fans op social media en ook flink wat vaste klanten opgebouwd en een mooie naam ontwikkeld. Jammer dus om verloren te laten gaan en dat vonden de webwinkeliers van schoenenwinkel Uppark ook. Zij besloten contact op te nemen, om te zien of de webwinkel over was te nemen en dat is gelukt!

Fooshz heeft door wat recente acties via Groupon of allerlei uitverkoopacties de naam gekregen dat er koopjes te vinden zijn, maar Sanne Noorman van Uppark vindt dat geen enkel probleem. “Het wordt een webshop met oude voorraden, van oudere/vorige seizoenen zodat wij topmerken (Shabbies Amsterdam, Walk in the Park, Fred de la Bretoniere, Havaianas) tegen een leuke prijs kunnen aanbieden. De bedoeling is, als het gaat draaien natuurlijk, om in de toekomst ook bijvoorbeeld (kleine) partijen op te kopen.”

Net als vanouds dus een shop met kwaliteitsmerken maar wel voor een prima prijs. Een strategie die gelijk ‘moederbedrijf’ Uppark zelf flink kan versterken. “Het maakt het mogelijk om bij Uppark minder te hoeven afprijzen. De sale-artikelen worden doorgeschoven naar Fooshz waardoor Uppark exclusief en up-to-date blijft.”

Tags

Reacties