menu

Sanoma lanceert adviserende vergelijker

Sanoma Digital lanceert vergelijkingswebsite met advies Makkie.nlNaast de vergelijker Kieskeurig.nl lanceert Sanoma Digital nu ook Makkie.nl. De gemakkelijke vergelijkingssite. Deze biedt naast praktische uitleg, ook persoonlijk advies via telefoon, e-mail, tweets en chat.

 
Vergelijkingswebsites
Zeven van de tien online consumenten laten zich beïnvloeden door reacties van onbekenden. Dat is minder dan de negen op de tien van bekenden maar nog steeds een van de belangrijkste invloedfactoren waarom iemand online iets bestelt. En vergelijkingswebsites zitten meestal boordevol dit soort adviezen van gebruikers. Toch is dit voor sommigen nog niet genoeg, zo ontdekte de eigenaar van vergelijkingswebsite Kieskeurig.nl. En voor deze doelgroep komen ze met Makkie.nl.
 
Makkie maakt het makkelijk
Het idee achter de website is al direct duidelijk met de naam. De website moet het online kopen makkelijker maken. Zo biedt de website geen lastige technische specificaties maar meer practische tips en top vijfjes. “Veel mensen oriënteren zich bij een aankoop door eerst online producten te vergelijken. Makkie.nl geeft naast het vergelijken persoonlijk advies én inspiratie.” Zegt Sander ten Dam, manager van de nieuwe vergelijkingswebsite. 
 
De uitleg en teksten op de website geschreven in begrijpelijke taal. In plaats van aan te geven hoeveel inch een lcd televisie is, vind je op Makkie.nl de kijkafstand. En bij een digitale camera is te zien of deze in je binnenzak past. 
 
Al sinds december in beta
De website is al even online maar was officieel sinds december in beta en is nu echt gelanceerd. De beta zal wel onwaarschijnlijk succesvol zijn geweest, want echte veranderingen lijken sindsdien niet echt te zijn doorgevoerd. Momenteel lijkt de website vooral veel van het aanbod van Kieskeurig.nl te bieden. Webwinkels die daarbij zijn aangesloten kunnen zichzelf waarschijnlijk ook terugvinden op deze website. 
 
Sander ten Dam, manager Makkie.nl: “Ons doel is consumenten zo goed mogelijk te helpen bij het kiezen van een product. Uit de eerste gebruikerstesten weten we dat hier veel behoefte aan is. Webwinkels en fabrikanten reageren ook enthousiast op het initiatief. Met name het begrijpbaar maken van technische specificaties en het geven van advies wordt goed ontvangen.”
 
Duidelijke info nog niet genoeg?
Met Makkie.nl wordt dit ook nog eens aangevuld met de adviezen van experts van de website zelf. Via de telefoon, e-mail en chat kun je extra advies opvragen. Want vooral uniek aan Makkie.nl is de advieslijn. De productspecialisten beantwoorden vragen en geven persoonlijk advies. Dat kan gewoon tegen lokaal tarief of zelfs goedkoper als je vragen stelt via e-mail of Twitter, deze laatste laat helaas, op twee berichtjes uit december na, geen directe activiteiten zien. 
 
Aanmelden bij Makkie onduidelijk
Met extra diensten zoals een extra advieslijn, zijn we natuurlijk ook benieuwd wat hier tegenover staat. Op het eerste gezicht wordt er eerst geinvesteerd om de website te introduceren en is het nieuwe verdienmodel ons niet direct duidelijk. Er is geen duidelijke aanmeldprocedure voor webwinkels op de website te vinden en momenteel is het aanbod van Kieskeurig binnen de website zichtbaar. Inkomsten lijken nu enkel behaald te worden vanuit advertenties die in veel gevallen zelfs door Google geleverd zijn. Dit geeft de website op het eerste gezicht nog niet het strakke uiterlijk dat we van Sanoma gewend zijn. 
 
Net als andere websites van deze uitgever worden er wat persoonsgegevens verzameld dus mogelijk liggen daar mogelijkheden maar waarschijnlijk wordt er nu vooral aandacht besteed aan het behalen van een marktaandeel en voldoende bezoekers, voordat echt de salesafdeling van start zal gaan. 
 
Makkie.nl is een initiatief van Kieskeurig.nl, onderdeel van Sanoma Digital Nederland. 
 

Tags

Reacties