Samenwerking E-commerce Nederland en Thuiswinkel.org

Samenwerking E-commerce Nederland en Thuiswinkel.org

Thuiswinkel en E-commerce Nederland kondigen een samenwerking aan. Samen willen ze de ecommercebranche professionaliseren. “De samenwerking zoeken en elkaars krachten benutten is een logische stap”, aldus de organisaties.

Ecommerce in Nederland groeit snel, vorig jaar werd nog een omzet van 30.6 miljard euro gerealiseerd. Door deze groei neemt het economisch belang en de werkgelegenheid in de branche toe. De vraag naar duidelijke arbeidsvoorwaarden neemt daardoor ook toe.

Ecommerce-cao

Begin november vorig jaar kondigden meerde grote webwinkels aan dat zij een cao willen oprichten om zich te wapenen tegen internationale reuzen als Amazon. Een maand later vormden zij samen E-commerce Nederland.

‘Deze cao geldt straks voor alle ecommercebedrijven.’

“We willen goed sociaaleconomisch beleid bevorderen en dat gebeurt onder meer via de ecommerce-cao die we bieden. Deze cao geldt straks voor alle ecommercebedrijven, zowel in de food als non-food producten. Zo ontstaat een uniform sociaal kader dat past bij de sector. We streven naar een eigen en moderne pensioenregeling. Ook willen we scholing- en ontwikkelmogelijkheden voor de sector optuigen en kennisdeling rond innovatie stimuleren via samenwerkingen”, vertelt Daan Hermes, voorzitter van E-commerce Nederland.

Samenwerking met Thuiswinkel.org

“In Thuiswinkel.org vinden we een kwalitatieve partner die al e-learnings aanbiedt en met het ShoppingTomorrow-programma werkt aan innovatie in de sector. Samenwerken en de krachten bundelen wordt dan een natuurlijke, logische stap.”

‘De ecommercebranche heeft een mooi toekomstperspectief.’

Thuiswinkel.org vult aan dat het delen van kennis over ecommerce zorgt dat de sector interessanter voor werknemers en werkgevers wordt. “De ecommercebranche biedt veel kansen en heeft een mooi toekomstperspectief. Wij delen de visie en ambitie van E-commerce Nederland dat het werken aan arbeidsverhoudingen en arbeidsvoorwaarden in combinatie met leven lang ontwikkelen past bij een volwassen sector die ecommerce is”, aldus Marlene ten Ham.

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Ontvang meer artikelen zoals deze via e-mail

Gerelateerde berichten