menu

Robin groeit dankzij Shopify- en Magento-extensies

Robin groeit dankzij Shopify- en Magento-extensiesHet gaat goed met Robin. De online klantenservice-tool zag het aantal aanmeldingen in het eerste kwartaal van dit jaar met 100% groeien ten opzichte van het laatste kwartaal van vorig jaar. Mede door de goede resultaten heeft Robin het team versterkt, zodat ze nog beter hun internationale ambities kunnen waarmaken.

Om het roodborstje ook internationaal de vleugels uit te kunnen laten slaan, is het bedrijf uitgebreid met een nieuwe marketing-manager en een ‘customer success’-manager. Robin geeft aan dat hiermee de basis is gelegd voor de volgende stap in groei. Iets wat duidelijk slaat op de ambities van het bedrijf om haar diensten ook in het buitenland aan te kunnen bieden.

Extensies voor Shopify en Magento
Die stap naar het buitenland lijkt kleiner dan gedacht nu Robin deze maand als app beschikbaar is gekomen in de appstore van Shopify. Het bedrijf kan nu voor zo’n 50.000 extra webwinkels geïntegreerde klantenservice aanbieden. “Het aantal aanmeldingen gaat voor deze maand inmiddels richting de tweehonderd, dus de groeicurve om weer een kwartaal 100% te groeien gaat de goede kant op”, zo verzekert mede-oprichter en CEO Patrick Speijers ons.

Deze week, tijdens Meet Magento, zal Robin de extensie voor Magento introduceren. Die staat in ieder geval al wel in Magento Connect. “Daarmee zal ROBIN voor nog eens 150.000 webwinkeliers als geïntegreerde klantenservice-oplossing beschikbaar komen.”

In Nederland was het al aangesloten op SEOshop en bij deze genoemde extensies zal het, als het aan Robin ligt, niet blijven. Andere ecommerce-platformen zullen ook worden aangesloten en er worden nieuwe functionaliteiten ontwikkeld die kleine en middelgrote webwinkels nog meer moeten helpen om hun klantenservice in te kunnen zetten als marketingtool.

Tags

Verder lezen

Reacties