Red je Pakketje’s omzet naar 12 miljoen

Red je Pakketje’s omzet naar 12 miljoen

Red je Pakketje heeft vorig jaar haar omzet weten te verdubbelen naar 12 miljoen euro. Het is daarmee het vierde jaar dat de pakketbezorger haar omzet weet te verdubbelen. De groei komt uiteraard door corona, maar ook door de introductie van VanavondBezorgd.

Sinds de oprichting in 2016 weet Red je Pakketje haar omzet elk jaar weer te verdubbelen. Volgens het bedrijf reageren webwinkels zeer positief op hun groene ambities. De pakketbezorger wil als eerste ter wereld in een heel land volledig elektrisch bezorgen.

Meer dan duizend webwinkels zijn klant

Meer dan duizend webwinkels maakten vorig jaar gebruik van de logistieke diensten van Red je Pakketje. Het bedrijf zag het aantal aangesloten klanten met ruim 1300 procent toenemen. Volgens het bedrijf komt die groei mede door de succesvolle lancering van VanavondBezorgd. Met deze dienst, een samensmelting van haar twee diensten Same Day Delivery en Next Day Evening, kunnen ook kleine webshops snelle bezorging aanbieden en zo concurreren met de grotere ecommerce-spelers.

Voortgekomen uit Red je Boeketje

VanavondBezorgd kwam voort uit de vele vragen van ondernemers naar aanleiding van Red je Boeketje, de dienst die de pakketbezorger aan het begin van de coronacrisis mede lanceerde. Dit initiatief verkocht destijds in een maand tijd meer dan 54 duizend boeketten die werden bezorgd bij eenzame ouderen.

Omzet van 6 naar 12 miljoen euro

Tegenover Ecommerce News Nederland bevestigt Red je Pakketje nu dat de omzet van 2020 is uitgekomen op 12 miljoen euro, daar waar dat vorig jaar op 6 miljoen euro lag. Dat is dus (wederom) een verdubbeling, al liet Sam in hetzelfde interview met ons weten dat hij op dat moment nog op een jaaromzet van 20 miljoen mikte. Voor dit jaar verwacht bedrijf de omzet weer te verdubbelen.

‘Kwaliteitsbelofte kunnen volhouden’

In een persbericht laat CEO Sam Rohn weten trots te zijn dat ze zelfs tijdens de enorm drukke piekmaanden aan het eind van vorig jaar toch nog hun kwaliteitsbelofte hebben kunnen volhouden. “Wij zijn een techbedrijf dat actief is in de logistiek. Dat betekent dat onze werkwijze wendbaar en schaalbaar is. Maar natuurlijk was het ook voor ons ongekend druk.”

Ook voor ons was het ongekend druk.

Volledig CO2-vrij bezorgen in 2022

In december vorig jaar wist Red je Pakketje 12,5 miljoen euro aan financiering op te halen. Dit geld wordt geïnvesteerd in 210 elektrische bezorgbussen en een van de grootste laadpleinen van ons land. Aan het eind van volgend jaar wil Red je Pakketje volledig CO2-vrij bezorgen.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten