Prijs straks belangrijker dan betrouwbaarheid?

De loyaliteit naar merken en winkels is online enorm laag. Tweederde die aanschaf doen is tegenwoordig overtuigd dat de bestelling ergens anders waarschijnlijk goedkoper mogelijk was geweest.

Nog steeds kopen mensen het liefste in een fysieke winkel (bron: Forrester Research) en als ze online aankopen doen willen ze graag een goede prijs.

Nog niet zo lang geleden was een bezoeker van een webwinkel geneigd tot het doen van een bestelling als met name de betrouwbaarheid en voorwaarden van de webwinkel in orde waren. Alhoewel dit nog steeds twee van de belangrijkste peilers zijn is tweederde van de Amerikanen die recent online een aanschaf hebben gedaan tegenwoordig overtuigd dat de bestelling ergens anders waarschijnlijk goedkoper mogelijk was geweest.

In 2005 was in Amerika de tijd tussen een bezoek aan een webwinkel en, indien deze geplaatst werd, de werkelijke bestelling gemiddeld 19 uur. In 2007 was dit al gegroeid naar ongeveer 34 uur. Cijfers van 2009 zijn mij nog niet bekend maar de verwachting is dat dit enkel gestegen zal zijn.

Wat doen mensen in deze 34 uur tijd? Helaas heb ik geen wetenschappelijk onderzoeksbureau voor het antwoord op deze vraag kunnen vinden. Mijn gedachte is: Onderzoeken of het niet goedkoper kan. Wat is jouw antwoord?

Inspiratie artikel: Practical Ecommerce.com

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten