menu

PostNL breidt aanbod webwinkelsoftware uit

SEOshop en PostNL: friends with benefitsWebwinkelsoftware-aanbieder SEOshop en PostNL zijn een structurele samenwerking aangegaan. In de praktijk betekent dit dat de webwinkel-oplossing van SEOshop wordt uitgebreid met de software van PostNL en dat PostNL bezoekers van de site de mogelijkheid biedt om een webwinkel te starten bij SEOshop. 

Door de uitbreiding van de SEOshop-software met die van PostNL moeten webwinkeliers eenvoudiger en sneller hun orders bij de pakketvervoerder voormelden en afhandelen. Volgens de partijen is deze oplossing uniek in de Nederlandse markt, omdat SEOshop de eerste cloud-based oplossing is, waarbij de nieuwste PostNL-plugin is geïntegreerd.

De samenwerking volgt snel op de samenwerking die PostNL recent met enkele Magento-bouwers heeft gedaan. Tot kortgeleden had PostNL een exclusieve samenwerking met webwinkelaanbieder MyShop, die aangeeft dat die voor hen in ieder geval goed is bevallen. “De samenwerking heeft afgelopen periode zeker aan onze mooie groei bijgedragen. Ook inhoudelijk was het een succes. Natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen maar het feit dat PostNL plugins eerst met ons heeft getest, zorgde er gelijk voor dat bij een lancering van een nieuwe dienst wij altijd als eerste hierop voorbereid waren,” aldus Marcel Ambriola van MyShop.

Inmiddels is de exclusiviteit van die samenwerking dus verlopen, maar de samenwerking wordt verder wel doorgezet. Gezien het succes van die samenwerking, was het te verwachten dat PostNL op dit vlak verder zou willen uitbreiden.

PostNL biedt webwinkelsoftware voor elke ondernemer
Volgens de pakketvervoerder is SEOshop als webwinkelsoftware-aanbieder een mooie aanvulling op de diensten die PostNL al aanbiedt, voor het starten van een webwinkel. Voor de kleinere ondernemers blijft er dus de koppeling met MyShop en voor de grotere ondernemers is er de Magento-oplossing. Via SEOshop kan PostNL nu ook het middensegment laten profiteren van de voordelen van een webwinkel. “De verzendmogelijkheden van PostNL zijn volledig geïntegreerd in de backoffice van de SEOshop-webwinkel, waardoor de webwinkeliers alles op één plek kan beheren”, aldus SEOshop-CEO Ruud Stelder.

Weg vrijgemaakt voor nieuwe logistieke en betaaloplossingen?
Met deze samenwerking, en met de eerdere samenwerkingen met MyShop en enkele Magento-aanbieders, krijgt PostNL een steeds krachtigere stem in het ecommerce-landschap. Op dit moment lijkt die vooral marketingtechnisch interessant maar het is niet uitgesloten dat PostNL op deze manier ook gemakkelijk op de achtergrond kan werken aan bijvoorbeeld eigen logistieke en betaaloplossingen. Wat deze samenwerkingen dus op de lange termijn gaan brengen? We zijn benieuwd!

 

Update: Ook Biedmeer al gekoppeld
We dachten dat SEOshop de eerste cloud-based oplossing was waarin de plugin zit verwerkt maar uit de changelog van Biedmeer kunnen we opmaken dat die partij sinds september (de 7.18 – Chromium-update) deze plugin van PostNL aanbiedt. Telefonisch geeft Randy Marcus aan dat dit inderdaad dezelfde plugin betreft en dat ook Biedmeer inderdaad met PostNL in gesprek is, over een mogelijke samenwerking.

Tags

Reacties