PayPal lanceert PassPort-tool in België

PayPal lanceert PassPort-tool in België

PayPal heeft haar gratis winkelierstool PassPort gelanceerd in ons land. Deze website was al actief in een aantal andere Europese landen, maar nu is er ook gerichte informatie voor Belgische webshops. Met de site wordt gepoogd winkeliers te helpen met hun internationale verkopen en het optimaliseren van hun omzet. Winkeliers leren met PassPort meer over andere seizoenspieken, consumentengedrag en andere trends.

Nadat de site in Europe al in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Spanje, Portugal, Zwitserland en Oostenwijk was gelanceerd, is het nu de beurt aan België. De lancering van de tool werd vorige week door PayPal aangekondigd tijdens het Cross-Border Summit van BeCommerce.

PassPort is specifiek gericht op kleinere bedrijven die graag de gang naar het buitenland willen maken, maar daarvoor wellicht niet over alle kennis beschikken. De PayPal-site biedt daarom informatie over tijdelijke pieken in verkoop zoals vakanties en evenementen, culturele gewoonten, taboes en trends, verzending- en distributieinformatie, wisselkoersen en douaneprocedures.

PassPort is specifiek gericht op kleinere bedrijven die graag de gang naar het buitenland willen maken, maar daarvoor wellicht niet over alle kennis beschikken. De PayPal-site biedt daarom informatie over tijdelijke pieken in verkoop zoals vakanties en evenementen, culturele gewoonten, taboes en trends, verzending- en distributieinformatie, wisselkoersen en douaneprocedures.

Helpen shoppers buiten de Belgische grenzen aan te trekken
“PassPort neemt perceptiebarrières weg door culturele geschenktradities en -taboes te verhelderen, en vermindert ook de complexiteit van verzending en douane”, zo zegt Joachim Goyvaerts, hoofd van PayPal België/Luxemburg op Bloovi.be. “Door bedrijven te helpen begrijpen wanneer en hoe ze het best internationale e-shoppers aanpakken, gaan we veel verder dan de veilige, eenvoudige betalingen die onze klanten van ons verwachten. Zo kunnen we de Belgische e-commercecommunity helpen te blijven groeien en shoppers buiten de Belgische grenzen aan te trekken.”

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten