menu

Paypal begint in 2012 met daily deals

Paypal mobiele daily dealsPayPal gaat zich ook wagen aan de dagelijkse deal. Het is van plan om
coupons aan te bieden die zijn aangepast aan de koopgewoonten van de
gebruiker en zijn door de mobiel doorgegeven locatie.

Sites met korting heeft PayPal al een tijdje en daarmee is het ook in ons land actief. Op Nederlandse daily deals moeten we waarschijnlijk wel even wachten. Maar uiteindelijk zal PayPal de concurrentie aangaan met Groupon, LivingSocial en al die andere kortingssites. Het bedrijf, dat eigendom is van eBay, is van plan om in het eerste kwartaal van volgend jaar zijn intrede te doen in de dailydeals-markt. Het gaat in ieder geval samenwerken met enkele grote Amerikaanse winkels, zo vertelt PayPal-president Scott Thompson.

Uniek en relevant
"De ervaring zal compleet anders zijn dan die van wie dan ook. We geven je alleen iets waarvan we denken dat het past in de categorie ‘uniek en relevant’. Al die anderen bombarderen je alleen maar."

PayPal zou onder meer in de mobiele aanbiedingen stappen, omdat ze een voorsprong willen in de wereld van draadloze betalingen. Creditcardbedrijven zijn nu aan het samenwerken om een standaard te creëren op basis van Near-Field Communication. Het kan echter jaren duren voordat zo’n standaard er is en het vraagt van winkeliers om hun kassa’s te veranderen.

Goede zet?
Door echt puur op ‘mobiel’ te focussen, kan PayPal zeker een plekje krijgen in de versnipperde markt. Gebruikers kunnen deals krijgen van winkels waar ze net voorbijlopen of van cafés waar ze binnenlopen. En dus lijkt het misschien een merkwaardige zet van een online betaaldienst om aan te komen zetten met daily deals maar kan PayPal op deze wijze meer voet aan de grond krijgen in de wereld van mobiele betalingen. Door zelf dagelijks kortingen aan te bieden kan het wellicht meer gebruikers aan zich binden die dan weer op hun beurt meer gebruik gaan maken van PayPal.

Tags

Reacties