Pakketbezorgers

De pakketbezorging is een onmisbaar onderdeel voor elke webwinkel. Met name de keuze voor de vervoerder is een bepalende factor. Niet alleen het tarief heeft veel invloed, je moet er ook maar op vertrouwen dat de pakketbezorger netjes omgaat met het pakket, en een goede eerste menselijke indruk achterlaat bij jouw klant. Welk bedrijf doet dit nu het best?

Inhoud:

De pakketbezorging

Waar je aspecten als de inrichting van je magazijn en het orderpicken nog in eigen beheer kunt doen, zijn er maar weinig webwinkeliers die de pakketjes daadwerkelijk zelf bij hun klanten bezorgen. Vrijwel elke webwinkel gaat dus in zee met een pakketbezorger. Een vaste kostenpost dus.

Op het gebied van klanttevredenheid speelt de vervoerder een belangrijke rol. Dankzij grotere volumes kunnen grotere retailers bijvoorbeeld vaak sneller leveren, tegen lagere kosten en in een mooiere verpakking. Al komen er wel steeds meer kansen voor kleinere spelers. Zo kunnen deze, dankzij same-day-delivery, de volgende dag bezorgen zonder dat ze tot 23.59 bestellingen hoeven in te pakken.

Zelf je verzendlabels printen en goedkoper je pakket versturen via PostNL, DHL DPD, Budbee, UPS en meer met één collectief verzendcontract? Verzend dan via SendCloud. 23.000 webshops gingen je voor.

Populaire pakketbezorgers

Het vinden van een vervoerder met een goede service tegen acceptabele kosten is voor veel webwinkeliers best een uitdaging. Er zijn talloze aanbieders die pakketjes kunnen bezorgen, maar binnen de ecommerce zijn dit de pakketbezorgers die wij het meest tegenkomen.

PostNL

PostNL is de grootste pakketbezorger van ons land. Om het toenemende volume aan pakketten te kunnen verwerken, opent PostNL zeer regelmatig nieuwe sorteer- en distributiecentra. Ook speelt deze Nederlandse vervoerder in op de trend van same day delivery en tijdvakbezorging. Consumenten die gebruik willen maken van een afhaalpunt kunnen kiezen voor een MyParcel-locatie. Ecommerce News verzamelt nieuws en ervaringen over PostNL.

PostNL is de grootste speler in de Nederlandse pakketbezorging.

DHL

Ook in Nederland verovert de Duitse vervoerder als pakketbezorger steeds meer marktaandeel. Vooral DHL Parcel, dat een (inter)nationale pakketservice biedt, wordt regelmatig ingezet door Nederlandse webwinkeliers. Het richt zich op de internationale ecommerce-markt. Om consumenten in de Benelux sneller te kunnen bedienen, is werkt het samen met de Belgische vervoerder Bpost. Ecommerce News verzamelt nieuws en ervaringen over DHL.

Zelf je verzendlabels printen en goedkoper je pakket versturen via PostNL, DHL DPD, Budbee, UPS en meer met één collectief verzendcontract? Verzend dan via SendCloud. 23.000 webshops gingen je voor.

UPS

Een andere belangrijke vervoerder binnen de Nederlandse pakkettenmarkt is UPS. Deze Amerikaanse speler staat bekend als een duurdere, maar zeer correcte pakketbezorger voor de ecommerce. Het bedrijf, dat beschikt over een eigen wagenpark en vloot, wordt hoofdzakelijk ingezet door de grotere ecommerce-spelers die regelmatig internationale zendingen hebben. Ecommerce News verzamelt nieuws en ervaringen over UPS.

Dynalogic

Dynalogic heeft zich gespecialiseerd in uitzonderlijke persoonlijke logistiek. Denk bijvoorbeeld aan koelkasten of een bed dat gemonteerd moet worden. Omdat de service verder gaat dan het afleveren van een pakketje, wordt Dynalogic vooral ingezet voor producten die meer aandacht vereisen dan de gemiddelde vervoerder kan leveren. Ecommerce News verzamelt nieuws en ervaringen over Dynalogic.

Fietskoeriers

Het merendeel van de pakketjes wordt met de fiets bezorgd door Fietskoeriers. Buiten de stedelijke gebieden worden de pakketten met groengrasauto's geleverd. Het bedrijf werkt daarvoor samen met Instabox. Fietskoeriers.nl richt zich op same day delivery, waarbij de pakketten overdag bij de webwinkelier worden opgehaald en 's avonds worden bezorgd bij de consument. Ecommerce News verzamelt nieuws en ervaringen over Fietskoeriers.

Instabox

De last mile-dienstverlener Instabox, in Nederland bekend geworden na de overname van Red je Pakketje, focust zich volledig op same day delivery. Het werkt met een eigen netwerk van auto's en chauffeurs. Het voordeel hiervan is dat het bedrijf pakketten met afwijkende maten of versproducten niet hoeft te weigeren. Ook gebruikt het tijdvakken van een half uur. Ecommerce News verzamelt nieuws en ervaringen over Instabox.

Trunkrs

Trunkrs is een last mile-dienstverlener, die zowel same-day- als next-day-delivery aanbiedt. Het gaat hard met dit bedrijf, dat in 2015 het levenslicht zag. Trunkrs werd in eerste instantie opgezet als deelconcept (consumenten konden pakketjes oppikken voor de buurt en ze 's avonds bezorgen) maar in 2017 ging het verder met een netwerk van professionele vervoerders. Ecommerce News verzamelt nieuws en ervaringen over Trunkrs.

Budbee

Budbee is een bezorgdienst uit Zweden, die sinds de herfst van 2019 actief is in Nederland. Budbee biedt zowel next-day- als same-day-delivery aan. In ons land zijn medio 2020 van maandag tot en met vrijdag ruim driehonderd bezorgers per dag op pad voor het bedrijf.

BR8

De last mile-dienstverlener BR8 richt zich sinds 2017 op het bezorgen van meubels van webshops. Het specialiseert zich in het bezorgen van zware producten. Montage en het verwijderen en meenemen van verpakking behoort tot de standaard dienstverlening van het bedrijf. Het bedrijf heeft integraties met meerdere aanbieders van webwinkelsoftware.