Otrium winnaar van Deloitte’s Fast 50

Otrium winnaar van Deloitte’s Fast 50

Otrium is uitgeroepen tot winnaar van de Deloitte Technology Fast 50. Deze titel heeft de fashion-outlet te danken aan de omzetgroei van maar liefst 11.212 procent. Lightyear, dat auto’s maakt die op zonne-energie rijden, won zowel de Most Disruptive Innovator award als de Rising Star award.

De uitreiking van de awards vond gisteravond plaats, maar natuurlijk anders dan normaal. De ceremonie was dan ook voor het eerst volledig digitaal. Otrium, dat eerder dit jaar nog 24 miljoen aan groeikapitaal ophaalde, werd er uitgeroepen tot het snelst groeiende technologiebedrijf van Nederland. Het bedrijf werd in 2015 opgericht als platform waar modemerken hun overgebleven voorraden met korting kunnen verkopen.

Zivver op twee, Windowsketch op drie

Otrium sleepte deze award binnen dankzij de omzet die over de afgelopen vier jaar met 11.212 procent groeide. Dat is significant meer dan wat Zivver wist te bereiken. Deze dienst, waarmee je veilig informatie kan uitwisselen, wist haar omzet met 7.082 procent te laten groeien in dezelfde periode. Een derde plek was er voor Windowsketch, dat adverteerders digitale advertentieruimte biedt op POS-systemen. Dit bedrijf wist een omzetgroei te realiseren van 6.550 procent.

Otrium’s omzet groeide met 11.212% in de afgelopen vier jaar.

Op LinkedIn zegt mede-oprichter Milan Daniels zich vereerd te voelen door door de erkenning en zich trots te voelen op een lijst te staan met eerdere winnaars “van wereldklasse”, zoals Catawiki, Sendcloud en Adyen. “Er moet nog steeds veel werk worden verricht om ervoor te zorgen dat elk geproduceerd kledingstuk wordt gedragen. We kijken er naar uit om naar dit doel toe te werken met onze partners, loyale klanten en het meedogenloos gedreven team van Otrium!”

Trots om op de lijst te staan met Catawiki, Sendcloud en Adyen.

Sendcloud ook in de prijzen

Er was ook nog een andere ecommerce-speler die gisteravond in de prijzen viel. Sendcloud (winnaar van de ‘Fast 50’ in 2017), kreeg namelijk de award voor ‘Most Sustainable Grower’, een prijs voor het bedrijf dat het langst aaneengesloten in de ‘Fast 50’ van Deloitte staat. Het verzendplatform staat namelijk al vier jaar op rij in deze lijst. In 2014 won het de Rising Star Award.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten