Originele jastas gaat de hele wereld over

Originele jastas gaat de hele wereld overWat is nu het recept van een succesvolle webwinkel? Een goede niche helpt. Een écht uniek product ook en als je het wereldwijd kunt vermarkten kan dat ook zeker helpen. Tel daarbij op dat je er video’s van kunt maken die viral gaan op YouTube en je begrijpt dat iemand als John Power van Jaktogo goud in handen heeft. Of op zijn minst een potentieel in de miljoenen!

John Power moest jarenlang voor zijn werk regelmatig het vliegtuig pakken. Hij had geen zin om telkens op zijn koffer te moeten wachten en reisde daarom slechts met wat handbagage. Alleen zijn luchtvaartmaatschappijen daar steeds strenger in geworden. Zo verlaagt een grote Amerikaanse vliegtuigmaatschappij vanaf maart dit jaar het toegestane aantal kilo’s handbagage en ook KLM lijkt binnenkort dit voorbeeld te gaan volgen. Waar laat je dan je spullen?

In de speciaal door John Power ontwikkelde Jaktogo-tas natuurlijk! Een tas, die je aan kunt trekken als jas en waarmee je dus prima door de controle op de luchthaven komt. Je kunt daarnaast ook nog een losse tas handbagage meenemen, zodat je makkelijk twee keer de normaal toegestane hoeveelheid met je mee kan dragen. Ideaal dus. Reden voor ons om contact op te nemen met de oprichter van de webwinkel om te vragen wat het potentieel van zo’n niche nou precies betekent.

“Ja ik heb de producten op de site inderdaad zelf bedacht, een patent aangevraagd en een producent gezocht. Het product is dus helemaal uniek en ik verkoop het wereldwijd. In het begin heb ik veel naar partners gezocht en ben nog altijd op zoek naar extra distributeurs, maar ik verkoop momenteel vooral via de webwinkel. YouTube levert mij op dit moment enorm veel traffic op. Ik heb daar filmpjes die een half miljoen keer bekeken zijn en daar komen inderdaad ook bestellingen uit voort. Ook in Nederland ben ik trouwens actief. Zo stond ik deze februari op de vakantiebeurs en iedereen was daar razend enthousiast!”

Het is geen jas, maar een tas!
Als wij voorzichtig informeren naar de looks van zijn product, brandt John Power los: “Of zo’n jas er niet een beetje gek uitziet? Ja natuurlijk ziet het er gek uit! Dat zie ik zelf ook, dus je kunt daar gerust eerlijk over zijn. Ik pretendeer niet een of andere modieuze jas te hebben bedacht waarmee je op straat de vrouwen gaat versieren, maar het is wel een functionele tas die je tijdens het reizen geld en tijd bespaart.” Dat het dus vooral een tas is, wil hij nog maar eens benadrukken. “Het is een tas en de ‘jassenfunctie’ is dus vooral om door die controle heen te komen met wat extra kilo’s handbagage. De rest van de tijd kun je hem omvouwen tot tas. Ik verwacht dus niet dat je hem dag in dag uit als jas draagt. Alsjeblieft niet, zeg!”

“Het is vooral een product om geld en tijd te besparen. Je hoeft minder met koffers te zeulen, betaalt niet meer voor te veel bagage en kunt sneller de luchthaven verlaten, simpelweg door deze tas, bij de controle als jas te dragen. Ga maar eens kijken op de luchthaven hoeveel mensen lopen te stuntelen met te veel bagage, op hun koffers wachten, of moeten bijbetalen. Het potentieel is dus enorm!”

John heeft moeten investeren in het ontwerp van zijn product, de webshop en de productie, en is sinds 2010 al actief met Jaktogo. Op dit moment kan hij nog niet van de inkomsten leven maar de oprichter is – net als wij trouwens – zeer positief over de potentie als we hem ernaar vragen. “Hoe groot het potentieel precies is? Bedenk eens hoe vaak jij zelf vliegt. Twee keer per jaar maximaal? Dan jouw reiskoffer, leen je die wel eens uit aan vrienden? Dus die wordt al snel meer dan vier keer per jaar gebruikt? In dat geval is de Jaktogo voor jou al interessant en bespaar je waarschijnlijk geld als je er een aanschaft”, weet John ons te verkopen. Om dan de ware potentie te noemen: “Ik pretendeer zeker niet dat straks iedereen hiermee gaat reizen. Maar als er per vliegtuig één persoon gebruik van zou maken, zit je toch al snel op zo’n zes miljoen stuks wereldwijd. Lijkt mij een prima begin!”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten