lightspeed ecommerce

Orderchamp lanceert fulfilmentoplossing

Orderchamp lanceert fulfilmentoplossing

Inkoopplatform Orderchamp biedt nu ook fulfilment aan voor retailers. Daarvoor heeft het bedrijf een nieuw distributiecentrum in Venlo geopend. Vanuit deze locatie wil Orderchamp de Europese markt verder bedienen.

Het Nederlandse Orderchamp bestaat sinds twee jaar en groeit hard: vorige maand maakte het bedrijf nog bekend zo’n 75 duizend winkeliers in Europa te bedienen. Via het platform kunnen verkopers online voorraad inkopen met behulp van slimme algoritmes op basis van hun koopgedrag.

Fulfilment beschikbaar voor alle merken

Naast de inkoop van voorraad kunnen retailers nu ook hun fulfilment via Orderchamp regelen. Het platform zal bestellingen van A tot Z beheren: merken verzenden hun voorraad en het bedrijf doet de rest. Verkopers kunnen daarbij koppelen met software-aanbieders zoals WooCommerce en Shopify.

De fulfilment-service biedt toegang tot het volledige aanbod van aangesloten merken. Dat bestaat momenteel uit zo’n 400 duizend producten van ongeveer 4500 Europese merken. Door het volume van merken te bundelen, worden de prijzen tevens laag gehouden, aldus het bedrijf.

De fulfilment-service biedt toegang tot het volledige aanbod van aangesloten merken.

5 duizend vierkante meter

Het nieuwe distributiecentrum heeft een oppervlakte van 5 duizend vierkante meter en kan zo nodig uitgebreid worden tot 20 duizend vierkante meter, meldt het bedrijf. Vanuit de vestiging in Venlo zegt Orderchamp de Europese markt te willen bedienen. Het bedrijf is momenteel actief in de Benelux, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk. Naast een hoofdkantoor in Amsterdam heeft de b2b-speler sinds kort ook vestigingen in Duitsland en Spanje.

Vanuit de vestiging zegt Orderchamp de Europese markt te willen bedienen.

Plasticvrij

Met de nieuwe fulfilmentservice zegt Orderchamp te focussen op duurzaamheid. Operationeel directeur Max Verduyn: “Naast het gebruik van plastic-vrije verpakkingen en het compenseren van onvermijdelijke CO2-uitstoot, focussen we ook op het combineren van bestellingen wanneer we vanuit ons distributiecentrum vervoeren naar de rest van Europa.”

Jasmijn

Jasmijn

Jasmijn schrijft nieuws- en achtergrondartikelen, met name over duurzaamheid in de ecommerce.

Bekijk alle berichten van Jasmijn

Gerelateerde berichten