Orderchamp: 2.000 nieuwe afzetrelaties door Black Friday

Orderchamp: 2.000 nieuwe afzetrelaties door Black Friday

Orderchamp heeft een goed weekend achter de rug. Tijdens Black Friday en Cyber Monday kochten retailers en webwinkeliers ruim 68.000 producten in via het Nederlandse inkoopplatform. Tijdens pieken werd er zelfs één bestelling per minuut geplaatst.

Orderchamp had voor de aangesloten retailers en merken een zesdaags inkoopevenement georganiseerd, genaamd Orderchamp Black Friday for B2B. Dit event heeft niet alleen geleid tot tienduizenden ingekochte producten, maar ook tot bijna tweeduizend nieuwe afzetrelaties die zijn ontstaan tussen retailers en merken.

Bij pieken werd één bestelling per minuut geplaatst.

Gemiddelde margestijging van 25 procent

Doordat er tijdens dit evenement met kortingen werd gestrooid, kwam de gemiddelde margestijging voor de inkopende retailer uit op zo’n 25 procent. Volgens Orderchamp was het evenement in het leven geroepen om tegendruk te bieden tegen de kortingen die retailers normaal gesproken geven aan hun klanten. Tegelijkertijd was het voor de aangesloten merken een mooi moment om hun restvoorraden te verkopen en zo hun eindejaarsvolume te verhogen.

Merken konden hun restvoorraden verkopen.

Orderchamp heeft wat inzicht gegeven in de inkoopcijfers en daaruit blijkt dat de populairste categorieën in ons land bestaan uit woondecoratie, wenskaarten, huidverzorging, kinderspellen en kaarsen.

Orderchamp tijdens Black Friday en Cyber Monday.
Orderchamp tijdens Black Friday en Cyber Monday.
Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten