Opladers.nl overgenomen door Happy on Web

Opladers.nl overgenomen door Happy on Web

Happy on Web, dat sinds 2015 enkele webshops exploiteert op het gebied van opladers en telefoonaccessoires, nam onlangs de domeinen Opladers.nl en Opladers.be over voor een nog stevigere marktpositie. Ecommerce News ging met ze in gesprek om te horen wat de plannen hiermee zijn.

Happy on Web is een aanbieder in onder meer telefoonaccessoires. Hiervan zijn er al verschillende actief, maar deze speler weet zich duidelijk te onderscheiden met een meer dan gemiddelde groei. Zo doet het naar eigen zeggen op diverse termen al mee met de top in Nederland en België. “Voor alle belangrijke zoekwoorden binnen onze vlaggenschepen GSMbatterij en GSMoplader hebben we topposities in Google”, zo verklaart Ronald van de Wiel, die verantwoordelijk is voor de marketing.

Door dezelfde SEO- en SEA-strategie te hanteren voor de overgenomen shops, is hij ervan overtuigd dat de gewenste resultaten snel worden geboekt. “We willen de omzet van Opladers.nl en Opladers.be dit jaar minimaal verdubbelen.” Daarnaast wil het bedrijf haar assortiment op termijn uitbreiden door op deze sites ook laptopopladers aan te bieden.

‘1,5 miljoen euro omzet in 2017’

Op een doorsnee dag verwerkt Happy on Web ongeveer 200 bestellingen, die een gemiddelde orderwaarde hebben van 25 euro. “We sloten 2017 af met een omzet van ruim 1,5 miljoen euro.” Hiermee is Happy on Web (nog) niet op het niveau van een aantal bekende concurrenten, maar dat is ook niet hun doelstelling. “Wij focussen ons volledig op benodigdheden en accessoires die door de brievenbus passen. De marges hierop zijn weliswaar klein, maar de onkosten ook. En het draait er uiteindelijk om wat je onderaan de streep overhoudt.”

Waar de meeste spelers in de elektronicabranche zich graag richten op de early adapters, komt een groot deel van de orders bij Happy on Web van consumenten die een batterij of oplader zoeken voor hun jarenoude telefoon. “Mensen zijn soms stomverbaasd als ze bij ons de benodigdheden vinden voor hun klassieke Nokia. Maar net als bij onze concullega’s verkopen we ook veel opladers voor nieuwere modellen.”

Sinds kort ook actief in Spanje

Happy on Web kiest er bewust voor om de shops niet samen te voegen, zoals Coolblue dit bijvoorbeeld heeft gedaan, maar los te exploiteren. “De meningen hierover zijn verdeeld, maar wij geloven dat het werkt.”

Om de concurrent in opkomende markten voor te zijn, lanceerde het bedrijf vorig jaar twee webshops in Spanje. “De meeste webwinkeliers proberen na België de Duitse markt te veroveren, maar ik zie hier nauwelijks kansen. In Spanje is de ecommerce-branche nog veel minder ontwikkeld, waardoor we denken sneller stappen te kunnen maken.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten