menu

Ook grote webwinkels maken fouten

Ook grote webwinkels als Wehkamp.nl en Hema.nl maken tekstfouten. Vooral de zinsbouw van de teksten op de websites laat te wensen over. Dit blijkt uit een onderzoek onder tien grote Nederlandse webshops.

Het onderzoek werd uitgevoerd door Online Tekstschrijvers.nl, een bureau gespecialiseerd in schrijven voor websites en webwinkels. Tien grote webwinkels werden onder de loep genomen, namelijk Wehkamp.nl, Bol.com, Hema.nl, Dixons.nl, Albert.nl, Neckermann.com, Vikingdirect.nl, Dell.nl, de Nederlandse shop van H&M en Pdashop.nl.

Van de vier verschillende categorieën waarin fouten gemaakt konden worden scoorde zinsbouw het hoogst. Veel van de webwinkels gebruiken verkeerd opgebouwde, onlogische zinnen. Bol.com en Dixons.nl kwamen als slechtst getest uit de bus. Beide winkels maken zes fouten op hun website.

Gelukkig worden de fouten niet gemaakt op de homepage, maar vooral in productomschrijvingen en ‘over-ons’-pagina’s. De meest schokkende fout komt van Dell, dat zelfs de eigen naam verkeerd weet te spellen.

Fouten in de tekstuele inhoud van een webwinkel doen af aan het vertrouwen van de consument. Tekstfouten staan slordig en amateuristisch, en veel consumenten haken af bij een teveel aan tekstfouten op een website, vooral wanneer het kleinere webwinkels betreft. Tekstfouten kunnen de conversie dus nadelig beïnvloeden.

Lees het complete onderzoek op Online Tekstschrijvers.nl.

Tags

Reacties