menu

Online onderzoek voor offline aanschaf

Veel webwinkel bezoekers kopen online niets maar doen enkel onderzoek. Uit een onderzoek in Aziatische landen is bekend geworden dat 4 van de 5 consumenten later in fysieke winkels de aanschaf doet. 

 

Het onderzoek is uitgevoerd in Singapore, Malaysia and Thailand door onderzoeksbureau Netpop in opdracht van Google. Deze zocht meer duidelijkheid in patronen van 14,5 miljoen consumenten met een digitale lifestyle, zoals Google de doelgroep omschrijft. Netpop heeft iets meer dan duizend mensen onderzocht op hun aankopen en hoe deze tot stand zijn gekomen. Meer dan 800 respondenten van deze doelgroep hebben eerst online onderzoek gedaan. 80% deed de aanschaf toch later in een fysieke winkel.

Als reden werden de verzendkosten genoemd en dat men graag meer feeling met een produkt wilde hebben wat uiteindelijk verkregen kan worden door het echt even in handen te hebben.

Schokkend zijn de resultaten natuurlijk niet. We weten de cijfers van de Nederlandse detailhandel natuurlijk ook. Ongeveer 5% daarvan gebeurd tegenwoordig offline wat betekent dat 95% van de Nederlandse detailhandel nog offline plaatsvind. Dit percentage is overigens wel in snel tempo aan het veranderen.

Voor Google zijn de uitkomsten interessant. Zij geven aan dat blijkbaar niet enkel de webwinkels hoeven te adverteren op zoektermen maar dat offline winkels dit ook zouden moeten doen. Aangezien het overgrote deel van mensen die online naar produkten zoekt, deze nog steeds offline kopen zal.

Bron: Band Republic

 

Reacties