menu

Online kleding populairst bij 35- tot 55-jarigen

Online kleding populairst bij 35- tot 55-jarigenJe zou denken dat het vooral de jeugd is die de winkelstraten vermijdt en hun kleding gewoon online koopt. Maar uit nieuw onderzoek blijkt dat het vooral de groep van 45 tot 55 jaar is die het vaakst online fashion bestelt, gevolgd door de groep van 35-45 jaar. Deze groepen besteden gemiddeld ook het meeste per bestelling.

Dit blijkt uit een nieuw onderzoek van achteraf-betaalmethode Klarna, dat het online fashion-shopgedrag van Nederlanders in de eerste helft van dit jaar onderzocht door geanonimiseerde interne data te analyseren. In een vergelijkbaar onderzoek een jaar geleden was het nog de leeftijdscategorie tot 26 jaar die het vaakst online kleding kocht, nu zijn dat dus de 35+’ers.

Online kleding shoppen om één uur ’s middags
Uit de studie blijkt ook dat wij Nederlanders op gezette tijden massaal het internet op gaan om online kleding bij elkaar te shoppen. Het vaakst wordt er om één uur ’s middags besteld. Dat zal wel te maken hebben met de lunchpauze op kantoor… Verder mag het waarschijnlijk geen verrassing heten dat vrouwen gemiddeld meer uitgeven per bestelling dan mannen.

In het bericht meldt Klarna ook dat hun totale aantal gebruikers in Europa wekelijks stijgt met 200.000 nieuwe gebruikers en het bedrijf inmiddels in totaal meer dan 170 miljoen transacties verwerkt. De aanbieder van achteraf betalen hoopt volgend jaar uit te kunnen breiden naar Amerika, zo wisten wij te melden via Ecommerce News.

Recent bleek ook dat van alle fashionkopers in juni dit jaar 20,5% online kocht. En in de eerste zes maanden van dit jaar daalden de bestedingen in online fashion met 4% ten opzichte van dezelfde periode in 2013.

(Klik op de afbeelding voor een groter formaat.)

Tags

Verder lezen

Reacties