Online goodiebag bij een bestelling

De eerste online goodiebag is een feit. De webshop Welikefashion.com geeft klanten de mogelijkheid bij hun aankoop een gratis goodiebag te vullen met samples van producten.

Welikefashion.com verkoopt celebrity-style kleding, schoenen, make-up en accessoires. Naast de webshop is er ook een offline winkel aan de Amsterdamse Van Baerlestraat. Bij elke bestelling krijgen klanten van de webshop een goodiebag cadeau met daarin drie verschillende samples. De goodiebag is een concept van Samplelovers.com, dat het idee aan meerdere bedrijven hoopt te gaan aanbieden.

Klanten kunnen kiezen uit twaalf verschillende producten in de categorieën huidverzorging, make-up en geuren om de goodiebag te vullen. Coen Fredriks van Samplelovers.com zegt dat juist deze keuzevrijheid de goodiebag zo interessant maakt:  ‘In parfumerieën bepaalt de graai uit de la vaak wat de klant mee naar huis krijgt, waarbij nog maar de vraag is of hij überhaupt geïnteresseerd is. Ons concept sluit beter aan bij de wens van de consument en bovendien brengen wij in de kaart wie de samples bestelt. Met die data kunnen de merken bijvoorbeeld vervolgaaanbeidingen doen.’ De gegevens worden verkregen door de shoppers vragen te stellen als ‘Heb je al eens iets van dit merk gekocht?’ of ‘Hoeveel geef je per maand uit aan beautyproducten?’

Fredriks geeft aan dat de goodiebag in feite een ‘webshopje op zich’ is. Hij en zijn compagnon Mark Stanlein willen ook andere webwinkels benaderen met het concept. Welikefashion.com heeft voor één jaar exclusiviteit in Nederland, maar het buitenland ligt helemaal open. Samplelovers.com wil een API ontwikkelen waarmee webwinkeliers de goodiebag kunnen implementeren in de stijl van de eigen webshop. Ook de producten die gekozen kunnen worden zijn dan aan te passen aan de betreffende webwinkel.

bron: Twinkle

 

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten