menu

Onbekenden betrouwbaarder dan vrienden?

Dat online reviews een goede positieve invloed kunnen hebben op je webwinkel mag duidelijk zijn. Uit Amerikaans onderzoek blijkt nu zelfs dat men er meer vertrouwen in heeft dan de mening van een goede vriend of vriendin.

Uit het recent gepubliceerde onderzoek van online retail marketeer Ripple6 genaamd “Conversations Among Consumers” blijkt waardoor consumenten beinvloed worden. Niet onverwacht zijn dat reclame, berichten op  de social networking websites, mond-tot-mond reclame van vrienden en bekenden en reviews. Dat deze laatste het meeste invloed hebben is voor ons toch een beetje een verrassing. We schreven eerder wel dat deze sterk in opkomst waren maar je zou toch denken dat bekenden meer invloed hebben dan totale onbekenden.

Maar juist die reviews stralen betrouwbaarheid en vertrouwen uit. Van de 1000 respondenten geven 47% aan dat de klantenbeoordelingen op de website doorslaggevend zijn. Net een procent meer dan de aanbevelingen van bekenden, 46%.

Tweederde van de ondervraagden geeft aan gebruik te maken van social networking websites als Facebook en Myspace. 43% geeft aan dat deze websites ook wel eens invloed hebben op bestedingen. 65% geeft aan wel meerwaarde te zien in direct contact met andere shoppers die vergelijkbare produkten heeft gekocht.

Bron: Salesandmarketing.com

Tags

Reacties