menu

Oktober: maand van de zoekmachines

Oktober: maand van de zoekmachinesEen nieuwe maand, een nieuw thema. Zo gaat dat hier op Webwinkel Weblog sinds januari. We hebben al een aantal interessante onderwerpen gehad, maar nog nooit hadden we het over zoekmachines. Terwijl die toch zeer belangrijk zijn voor een boel webwinkeliers. Want wat heb je aan een winkel online als je niet eens gevonden kan worden?

En daarom zal de maand oktober draaien om dit thema. In januari begonnen we de themamaanden met de maand van de klantenservice. Daarna volgden de maand van de snelheid en de maand van het betalen. In april focusten we ons op de maand van de logistiek, in mei was de maand van de veiligheid aan de beurt en juni was  de maand van het vergelijken. Daarna waren we er even tussenuit, maar vorige maand gingen we gewoon verder, met de maand van het buitenland.

De komende weken zal het hier bij Webwinkel Weblog – uiteraard tussen de ‘normale’ nieuwsartikelen, interviews, evenementverslagen en andere teksten door – gaan over zoekmachines. Want wat is nou precies de kracht, en misschien wel belangrijker, wat is het gevaar van de zoekmachine voor een webwinkel? Hoe zet je het in, hoe voorkom je dat je er te afhankelijk van wordt?

Als je aan een zoekmachine denkt, denk je misschien wel gelijk aan Google. Logisch, deze zoekgigant is al jaren niet meer weg te denken uit de online wereld, maar met Google Shopping, Google Adwords en de reguliere Google resultaten biedt nieuws rond deze zoekmachine natuurlijk al inspiratie tot vele blogs. Deze themamaand wordt georganiseerd in samenwerking met Traffic Builders, een zoekmachine-marketingbureau al jaren tot de top 5 behoort en in 2010 door Emerce 100 verkozen is tot beste zoekmachinemarketingbureau van Nederland.

Reacties