menu

Ogone en Webloyalty gaan samenwerken

Ogone en Webloyalty gaan samenwerkenBetalingsprovider Ogone en klantenloyaliteit specialist Webloyalty zijn een Europese samenwerking aangegaan zodat alle webwinkels die aangesloten zijn bij Ogone binnenkort eigen kortingscouponnen en loyaleitsprogramma’s kunnen leveren aan hun klanten.

 
Ogone
Met meer dan vijfentwintigduizend webwinkels is Ogone een van de meer populaire betalingsproviders in Europa en erg sterk in met name Nederland en België. Een van de eigenschappen die Ogone tot op heden nog steeds uniek maakt is dat het mogelijk is om de betaling direct op de bankrekening van de webwinkel zelf te laten bijschrijven, in plaats van bij de betalingsprovider.
 
Alhoewel alle grotere betalingsproviders steeds sneller uitbetalen is er voor zover mij bekend nog geen andere partij die de betalingen direct bij de klant laat bijschrijven. Enkele zeer grote partijen maken gebruik van Ogone. Zoals Google, IKEA en Coolblue.
 
Ze zijn vooral gericht op de wat grotere partijen en bieden een volledig aanbod van alle mogelijkheden van online betalen. Het voordeel van Ogone is hiermee dat je klanten kunnen kiezen welke betalingsmethode ze wensen en dit aantal wordt steeds groter. Sinds afgelopen donderdag is ook bekend geworden dat ze de techniek van Webloyalty gaan aanbieden.
 
Webloyalty
Met de software van Webloyalty kunnen webwinkels zelf speciale kortingsbonnen ontwikkelen voor klanten. Zo is het mogelijk speciale cashback acties te houden waarbij klanten een bepaalde korting krijgen op bijvoorbeeld een volgende aankoop. Een kortingsbon in het leven roepen om na een aankoop, vrienden en familie ook kennis te laten maken, of andere loyaliteitsprogramma’s. Het brengt extra vaste klanten geven ze zelf aan: “Incentives you offer with Webloyalty carry maximum relevancy and impact. Even in the crowded online marketplace, shoppers still take notice of customized offers that set your site apart from the competition. With Webloyalty’s advanced tools, you’re not just giving out coupons. You’re maintaining a dialogue that increases the lifetime value of each and every customer.”
 
Het van oorsprong Amerikaanse Webloyalty is in Europa al zeer actief in onder andere het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk en wil graag groeien. De samenwerking met Ogone kan hierbij helpen.
 
Samenwerking
Ogone is momenteel hard bezig om de verbinding tussen beide systemen te maken. Zodra dit rond is zullen online shoppers, bij het afrekenen via Ogone speciale acties en advertenties tegenkomen van de webwinkel, waarmee ze worden overtuigd van het lidmaatschap van speciale gerichte loyaliteitsprogramma’s.
 
Martin Child, Managing Director Europe, Webloyalty geeft aan:  “We decided to sign this partnership with Ogone due to the company’s leading role in payment processing across a wide range of European markets. Ogone’s customer-base is also a good fit for our programme with a strong focus on travel and consumer retail brands.”
 
Julian Wallis, UK Country Manager, Ogone voegt toe: “Savings and discounts membership programmes have gone from strength to strength in the online world and Webloyalty’s offering will bring added benefits to our merchant customers and their customers in-turn. Placing the opportunity to join the programme on the payment confirmation page makes perfect sense as it doesn’t interrupt the shopping process and makes use of webspace which is often overlooked. The technical integration to make this happen is simple and the revenue and loyalty opportunity for merchants significant.”

Tags

Reacties