menu

Nieuwe webwinkelsoftware NextChapter gelanceerd

Nieuwe webwinkelsoftware NextChapter gelanceerdNederland heeft er met NextChapter een nieuwe webwinkelsoftware-aanbieder bij. Deze speler zal zich met name richten op webwinkels in het midden- en hoogsegment. De software-as-a-service is ‘mobile first’ ontwikkeld en naar eigen zeggen bedacht vanuit de omnichannel-revolutie die nu plaatsvindt. Onder meer Kijkshop, modemerk SuperTrash en juwelier Lucardi maken er al gebruik van.

NextChapter wordt officieel gelanceerd tijdens de Webwinkel Vakdagen, die deze week in Utrecht plaatsvinden. Met de ambitieuze slogan “leading in webshop software” zal NextChapter aan het publiek voorgesteld worden. Als SaaS-oplossing maakt NextChapter natuurlijk deel uit van een bont gezelschap, die onder andere wordt gevormd door spelers als SEOshop, BiedMeer, Shoppagina en MyShop.

Maar, zo zegt Michiel Bestebroer, CEO van NextChapter: “Tot nu toe was er echter geen SaaS-oplossing voor webshops in het midden- en hoogsegment, die in de regel complexer zijn en meer specifieke wensen hebben.” Magento mag dan wel in dat gat zijn gesprongen een aantal jaren geleden, maar Magento Enterprise of zelfbouw-oplossingen zijn volgens hem in de praktijk “meestal dure en inflexibele oplossingen”. Dit omdat ze uiteindelijk op maat tegen hoge kosten moeten worden onderhouden en doorontwikkeld. “Ook hebben deze systemen moeite om mee te komen in het snel veranderende omnichannel landschap. NextChapter komt aan deze bezwaren tegemoet”, zo belooft hij.

NextChapter zegt op de site ook ook het “enige multichannel-platform te zijn met webshops voor smartphone, tablet, desktop én instore”. Net als die andere nieuwe speler, Afosto, die óók nieuw op de Vakdagen aanwezig is én een omnichannel-ervaring biedt.

Minder budget en tijd nodig voor lanceren webwinkel
Mocht je je in het midden- en hoogsegment bevinden en dus een alternatief willen, dan claimt NextChapter een aantrekkelijke optie te zijn, omdat er bij hen naar eigen zeggen minder budget en tijd nodig is om een webwinkel te lanceren. “Het is koppelbaar aan externe systemen en daarmee technisch flexibel. Ook is NextChapter foutloos, waarmee problematische bouwtrajecten tot het verleden behoren.”

“In de traditionele situatie, is elke grote webshop bezig met het dagelijks oplossen van bugs, fouten en andere problemen. Migraties en innovaties worden vaak zelfs uitgesteld omdat de onderliggende programmatuur dit niet aankan”, zo legt Rogier Bestebroer, als CTO verantwoordelijk voor de techniek en innovatie van NextChapter, uit. “Maar met NextChapter bestaan deze problemen niet, omdat NextChapter een SaaS-platform is. Hierdoor kunnen onze klanten zich volledig richten op het succesvol maken van hun webshop”.

Koppelingen en prijzen bij NextChapter
NextChapter staat gekoppeld aan meer dan 125 systemen en leveranciers. Betaalproviders zijn onder andere Adyen (POS), Ogone, Sisow, AfterPay en Klarna, terwijl er voor reviews gebruik kan worden gemaakt van onder andere Trustpilot, Kiy0h en Feedback Company. Op logistiek gebied wordt er gewerkt met PostNL, Kiala, DPD, UPS en vele anderen, terwijl er ook boekhoud-koppelingen zijn met onder andere Exact Online, Acumulus en Reeleezee.

Een instore-shop is beschikbaar van €30 per maand, terwijl een mobile shop bij NextChapter is af te nemen voor een vanaf-prijs van €49 per maand. Mocht je een multichannel-shop willen dan moet je op z’n minst €99 per maand aftikken.

Tags

Reacties