menu

Nieuwe versie PrestaShop richt zich op Europa

Met de nieuwste update van PrestaShop zijn webwinkeliers beter voorbereid op cross-borderverkoop in de Europese Unie. Ze kunnen nu een webshop opzetten die automatisch wordt geconfigureerd voor verschillende Europese markten, omdat de verschillende regels van afzonderlijke regio’s erin zijn geïntegreerd. Uitbreiden naar het buitenland moet nu dus gemakkelijker dan ooit zijn.

Charles Wells, die hoofd productontwikkeling is bij PrestaShop, geeft aan dat de softwarebouwer zichzelf voor de nieuwste versie twee doelen had gesteld. Ze wilden de winkelprestaties verbeteren en cross-border ecommerce vergemakkelijken. “Het eerste zodat alle winkels, ook die met een enorm uitgebreide productcatalogus, snelle responstijden hebben tijdens verkeerspieken en het tweede zodat webwinkeliers efficiënter kunnen verkopen op de Europese markt. De complexiteit van de landspecifieke regelgeving wordt in onze software automatisch aangepakt.”

In een blogbericht vertelt PrestaShop al over de prestatieverbeteringen, geoptimaliseerde EU-nalevingsfuncties en slimmere BTW- en prijsberekeningen. “Velen hebben ons gevraagd om functies op te nemen die het gemakkelijker moeten maken om aan de EU-wetgeving te voldoen, en daar hebben we gehoor aan gegeven! In de module ‘Geavanceerde EU-conformiteit’ hebben we 15 functies opgenomen die u kunt gebruiken om sneller en beter te voldoen aan de wet.”

‘Slechts 7% van MKB verkoopt cross-border’
“In mei heeft de Europese Commissie aangegeven dat een verenigde digitale markt voor goederen en diensten 415 miljard euro per jaar zou kunnen bijdragen aan de Europese economie en honderdduizenden nieuwe banen zou kunnen scheppen”, zo vertelt CEO Corinne Lejbowicz. “Maar het tekende daarbij ook aan dat slechts 7 procent van het MKB momenteel cross-border verkoopt. Met onze nieuwe release is het voor winkeliers makkelijker dan ooit geworden om problemen in verband met grensoverschrijdende verkoop op te lossen en internationale handelskansen uit te buiten”, zo zegt ze.

In Europa heeft PrestaShop strategische partnerships met onder andere GeoPost, PayPal, eBay, HiPay en Skrill.  Verder heeft het een erg actieve community, die bestaat uit 850.000 leden en 250.000 webwinkels wereldwijd. De software is, dankzij crowdsourcing, vertaald in 65 verschillende talen.

PrestaShop update
Een deel uit de changelog van PrestaShop 1.6.1.1

Tags

Reacties