lightspeed ecommerce

Nieuwe E-commerce Summit wil webshops winstgevend maken

Nieuwe E-commerce Summit wil webshops winstgevend maken

In januari vindt de eerste E-commerce Summit ooit plaats. Hoewel de ecommerce hard groeit, zijn maar weinig webshops winstgevend. Het evenement wil dit probleem het hoofd bieden door middel van 25 presentaties van branchegenoten.

Het E-commerce Summit is volledig online en vindt plaats tussen 17 en 21 januari 2022. Elke dag komen er 5 presentaties vrij die 24 uur lang gratis te bekijken zijn. De organisator van het evenement is Astrid van der Made, bekend van haar ecommerce-coachingsbedrijf Succes met je Webshop.

Alternatief voor Webwinkel Vakdagen

Het grootste evenement voor webwinkeliers is tot op heden de Webwinkel Vakdagen die jaarlijks plaatsvinden in januari. De organisatie moest vorig jaar uitwijken naar de zomermaanden in verband met het coronavirus. Ook dit jaar is de beurs in verkleinde vorm naar juni verplaatst. Van der Made springt in dit gat met een eigen evenement dat volgens haar nog meer gericht is op kleine ondernemers.

Het E-commerce Summit springt in het gat van de Webwinkel Vakdagen.

Presentaties van 25 branchegenoten

Voor de Summit zijn 25 branchegenoten uitgenodigd om hun kennis te delen. Zij delen onder meer hoe je ‘(meer) klanten aantrekt, een fanbase creëert en winst maakt zodat er voldoende inkomen uit de onderneming komt’, aldus de organisatie.

Onze redactie is met name benieuwd naar de bijdragen van Marijn Prijs, mede-oprichter van Returnless, Community Expert Maartje Blijleven en PR-specialist Jennifer Delano. Presentaties die we alvast kunnen aanraden zijn die van ondernemer Bas Urlings over de kansen van marktplaatsen en Sander Scholten over een webshop kopen of verkopen.

Gros webwinkels niet winstgevend

Met het E-commerce Summit wil Van der Made webwinkeliers daarnaast een hart onder de riem steken. Hoewel de branche al jaren in de lift zit en door corona-maatregelen alleen maar harder groeit, is het gros van de bedrijven niet winstgevend. De opstartkosten zijn hoog en het is moeilijk te concurreren met de groten der aarde die goedkoper en sneller kunnen leveren, zoals Bol.com of Coolblue.

Van der Made: “We willen laten zien dat het mogelijk is om een goed inkomen uit je webshop te halen.”

Van der Made: “Met de organisatie van de E-commerce Summit ‘Succes met je webshop’ willen wij laten zien dat het mogelijk is om een goed inkomen te halen uit je webshop en daarmee je eigen ideale baan te creëren.”

Jasmijn

Jasmijn

Jasmijn schrijft nieuws- en achtergrondartikelen, met name over duurzaamheid in de ecommerce.

Bekijk alle berichten van Jasmijn

Gerelateerde berichten