NextChapter haalt miljoenen op

NextChapter haalt miljoenen op

NextChapter, een Nederlandse webwinkelsoftware-aanbieder, heeft per vandaag een nieuwe investeerder. Met de binnengehaalde miljoenen euro’s wil het bedrijf haar software verder uitbouwen naar een marktplaats-oplossing. “Nu nog in Nederland, maar later ook internationaal.”

De aanbieder van webwinkelsoftware wil details over de deal niet onthullen, maar het gaat in ieder geval om een ‘significante investering’ waarmee het bedrijf drie jaar vooruit kan. Volgens CEO en medeoprichter Michiel Bestebroer stapt de investeerder op het juiste moment in.

Marktplaats-oplossing is volgende stap

“We kunnen onze strategie nu versneld uitvoeren. In de afgelopen acht jaar hebben we op eigen kracht een multichannel-ecommerceplatform gebouwd. Met deze investering kunnen we de stap maken naar een marktplaats-oplossing”, zo licht hij toe.

De koper bepaalt nu

Deze ontwikkeling komt volgens het bedrijf doordat twintig jaar geleden de supply chain bepaalde wat, hoe, wanneer en waar we kochten. Nu doet de koper dat. En dus moeten retailers hun ecommerce-strategie en verkoopkanalen daarop laten aansluiten. “Ze gaan zich organiseren als collectieven of openen hun platform voor externe verkopers. Groothandels, franchisebedrijven, merken, producenten en (r)etailers starten een niche marktplaats om tegengewicht te bieden aan grote spelers zoals Amazon, Bol.com en Zalando.”

De komende twee jaar wil NextChapter zich richten op het verder verdiepen en uitbreiden van haar fundament naar “een geavanceerde marktplaats-oplossing”.

Retailers starten een niche marktplaats om tegenwicht te bieden aan grote spelers.

Ook meer vraag naar multichannel-oplossing

Maar het zijn niet alleen de niche marktplaatsen die in opkomst zijn volgens NextChapter, er is ook steeds meer vraag naar multichannel-oplossingen die B2C-, B2B- en D2C-kanalen vanuit één platform kunnen leveren. Ook daar wil NextChapter de komende tijd intensiever op inzetten. Naar eigen zeggen bedient het al grote partijen met een multichannel-strategie.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten