menu

Nederlandse Webpower groeit jaarlijks 50% in China

Nederlandse Webpower groeit jaarlijks 50% in ChinaWebpower mag dan uit Nederland komen, deze aanbieder van e-mailmarketingsoftware is toch echt een grote speler in China. Sinds het voet aan de grond heeft gezet in 2005, gebruiken meer dan duizend Chinese bedrijven de software om gezamenlijk per jaar miljarden mailtjes te sturen naar klanten.

Volgens Webpower is het bedrijf de afgelopen jaren met 50% gegroeid en wordt zestig procent van de clientèle gevormd door webwinkels, waaronder Alibaba, de grootste webwinkelketen van Azië. Maar ook Newegg en de Chinese tak van Asos gebruiken de software van Webpower, zo staat op Internet Retailer te lezen.

Groei ecommerce China goed voor Webpower
Precieze cijfers over het bedrijf wil Webpower niet geven, maar wel staat vast dat de ecommerce in China in de eerste drie kwartalen van dit jaar goed waren voor 1.3 triljoen yuan (omgerekend 156,5 miljard euro), wat weer neerkomt op een stijging van 35% ten opzichte van dezelfde periode een jaar geleden. Doordat meer Chinezen online willen kopen, ontstaan er meer webwinkels, wat weer de kosten opdrijft van seo en andere online marketingmethoden. En daar komt naar eigen zeggen Webpower om de hoek kijken, aangezien de optie van e-mailmarketing zo steeds aantrekkelijker wordt.

“Met toenemende CRM- en BI-systemen die door Chinese bedrijven worden geïnstalleerd, realiseren veel van hen zich dat e-mailmarketing een effectieve manier is om de interactie aan te gaan met hun geregistreerde klanten. In het algemeen betalen onze Chinese klanten ons de helft van een dollarcent voor elke e-mail”, zo vertelt algemeen directeur Jay Xie tegenover Internet Retailer. Vier jaar geleden hadden ze nul klanten uit de ecommerce-wereld, nu neemt de vraag van webwinkeliers ieder jaar met 100% toe voor Webpower China.

Webpower is opgericht in 1999 en heeft niet alleen vier kantoren in China, maar ook in Spanje, Duitsland, Zweden en Nederland. Klanten in ons land zijn onder meer Heineken, de Publieke Omroep, DSM, De Lotto en Radio 538.

Tags

Reacties