menu

Santa Fixie wil NL veroveren met Spaanse webshop

Santa Fixie wil NL veroveren met Spaanse webshopNederland is een mooi ecommerceland maar ondanks de crisis wel ook een waar marges onder druk staan, de groei niet meer automatisch gaat en verschillende productgroepen verzadigd lijken te raken. Tijd dus om over de grens te kijken. Iets dat steeds meer gebeurt. Maar nu kwamen we wel een heel bijzondere case tegen. Een die namelijk precies het tegenovergestelde doet!

Crossborder ecommerce is hot. Vrijwel iedereen in de branche lijkt erop in te willen spelen. Steeds meer Nederlandse webwinkels verkopen ook in Duisland, België, Frankrijk of zelfs Spanje. Die markten groeien nog hard, hier halen we de tien procent in de meeste productgroepen al niet eens, in het buitenland zitten er nog uitschieters met vele tientallen procenten tussen.

Maar vandaag kregen we juist het tegenovergestelde voor ogen. Ecommerce Managers, een bedrijf dat normaal gesproken Nederlandse webwinkeliers helpt met hun expansie naar Spanje, lanceert nu een Spaanse webwinkel in fixed gear fietsen in Nederland.

Na succes te hebben geboekt in Spanje en Frankrijk helpt Ecommerce Managers het Spaanse Santa Fixie om de Nederlandse markt te veroveren. Dit vormt een extra uitdaging in een typisch fietsland als Nederland met van oudsher veel concurrentie maar de ecommerce-managers hebben er veel vertrouwen in. Het assortiment is goed, menen ze, en fixie fietsen zijn hot. Het is een trend die is overgewaaid uit Amerika en inmiddels heel Europa verovert. In Nederland staat het nog in de kinderschoenen en dus liggen hier mooie kansen. “Wij vinden het erg leuk om een Spaanse e-commerce partij te helpen om een typisch Nederlands product als een fiets aan de Nederlandse consument te verkopen. Internationaal gezien is er duidelijk groeiende interesse in fixie fietsen en derhalve verwachten we dat SantaFixie ook in Nederland aan zal slaan,”aldus Sander van Zutphen, CEO Ecommerce Managers.

De dienstverlening van Ecommerce Managers geeft Santa Fixie een bredere kijk op de doelgroep in Nederland. Zo is de webshop niet alleen compleet vertaald, maar beschikt het ook over haar eigen Nederlandse webcare team inclusief Nederlandse sprekende frontdesk. Ecommerce Managers zet tevens hoog in op de kracht van sociale media en de combinatie van online- en offline marketing, allen gericht om de niche van fixed gear en single speed fietsen onder de aandacht te brengen bij de Nederlandse consument.

Een webwinkel in traditioneel echt Nederlandse producten, vanuit een land waar arbeidskosten beter behapbaar zijn, toch een echte Europese sfeer hangt en je na je werk even lekker kan genieten van een drankje op het strand van Barcelona. Eigenlijk is het helemaal niet zo’n gek idee. Wie volgt?!

Tags

Reacties