Nederland te klein voor SEOshop

Nederland te klein voor SEOshop

Webwinkelsoftware-aanbieder SEOshop ondergaat momenteel een drukke periode. Zo zijn ze bezig met het opzetten van internationale sites, staan ze in maart op de E-Expo in Brussel en hebben ze diverse apps aan hun appstore toegevoegd. Dat mag ook wel, want de huidige ambities liegen er niet om. SEOshop denkt dit jaar haar klantenbestand te kunnen verviervoudigen!

Het naar eigen zeggen ‘snelst groeiende ecommerce-platform van Europa’ wil in 2013 naar zo’n tienduizend klanten. Aangezien 2012 is afgesloten met grofweg 2500 aangesloten webwinkels, betekent dit een groei van zo’n 400%! In ons kleine kikkerlandje is dat vrij lastig, en dus kijkt SEOshop graag over de grens. Op de Webwinkel Vakdagen kwamen we al een Duits sprekende medewerker tegen, die sinds kort in Amsterdam gevestigd is. En ook voor de andere landen worden extra medewerkers aangetrokken. Die zijn momenteel druk bezig met het opzetten van de internationale sites, zoals SEOshop.de, SEOshop.fr en SEOshop.be. Alleen al in Duitsland mikt de aanbieder in 2013 op zo’n vijftienhonderd webwinkels, al dan niet via integraties met bijvoorbeeld eBay en Amazon.

Om het helemaal af te kunnen stemmen op de specifieke wensen van onze ooster- en zuiderburen is er nog wel wat werk aan de (web)winkel! Een kijkje op deze sites leert ons dat het qua uiterlijk dezelfde sites zijn als de Nederlands evenknie, waarbij de tekstuele content is vertaald. Trots meldt het bedrijf dus nog haar Nederlandse Thuiswinkel Businesspartnerschap op de Duitse site, terwijl we eerder vernamen dat het ook met Trusted Stores Certified al rond zou zijn. Ook de logo’s van enkele Nederlandse media waarin het eens gepubliceerd is geweest staan nog op de sites, maar gezien de investeringen en groeiambities zal het waarschijnlijk niet lang duren voor ook de buitenlandse media over deze webwinkel-aanbieder schrijven.

Tussen het opzetten van internationale sites door zal een deel van de SEOshop-delegatie in maart afreizen naar Brussel, waar ze tijdens de E-Expo een van de hoofdsponsors zijn. Ook op software-gebied zit de webwinkelsoftware-aanbieder niet stil: de appstore blijft zich namelijk uitbreiden. Het ecosysteem van SEOshop is aangevuld met nieuwe apps van retourmanagement-oplossing 12Return en boekhoudpakketten Yuki en Twinfield. Apps voor Exact Online, Reeleezee en MailChimp zitten momenteel in de pijplijn. Verder is recent is een integratie met Bpost Shipping Manager en PostNL Checkout gerealiseerd.

Zulke kleine en grote succesjes gaan niet gepaard zonder groei en dus de zoektocht naar extra personeel. SEOshop is volgens marketingmanager Bertram Welink dan ook ‘lekker aan het aannemen om de internationale groei te kunnen ondersteunen’. Op de vacature-pagina van SEOshop zien we momenteel tien vacatures staan, waaronder een voor de functie van accountmanager ecommerce en een voor die van international accountmanager. Uit een telefoontje met CEO Ruud Stelder wordt duidelijk dat deze allen in Amsterdam worden gevestigd, waar een nieuwe kantoorruimte van zo’n 600 m2 gereed is, om de groei van het bedrijf te faciliteren.

Nieuwe sites, kantoor, nieuwe mensen en flink uitgebreide software. Het bedrijf timmert hard aan de weg (en haar software) en het mag duidelijk zijn dat het bedrijf momenteel echt aan het groeien (en investeren) is. Leuk! Maar of het ook werkelijk genoeg zal zijn om een groei van 400% te realiseren? Zal het bedrijf echt de Duitse, Belgische en Franse markt weten open te breken? We zullen zien!

 

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten