Nachtbrakers bestellen slaapkamerartikelen

Nachtbrakers bestellen slaapkamerartikelen

Onderzoek van Wehkamp heeft uitgewezen dat tijdens zwoele zomernachten er opmerkelijke bestelpatronen te zien zijn. Nachtelijke verkoop nam in de zomer flink toe, vooral onder jonge mannen. Met name slaapkamerartikelen doen het goed.

Wanneer de dagen lang zijn en de nachten kort kampen veel Nederlanders met slaapproblemen. Ook wordt het naar bed gaan vaak uitgesteld. Dat wij ons in de late zomerse uurtjes massaal anders gaan gedragen is een bekend gegeven, maar hoe zit het eigenlijk met ons nachtelijk online shopgedrag? Onderzoek van Wehkamp laat zien dat er tijdens zwoele zomernachten opmerkelijke bestelpatronen te zien zijn.

Nachtelijke verkoop neemt in de zomer flink toe

In de zomer verkoopt Wehkamp ’s nachts twintig procent meer dan in de winter. Mannen blijken vooral actief te worden in de late uurtjes. Het aandeel mannelijke bestellers is in de zomermaanden namelijk dubbel zo groot als overdag. Ook de producten die gekocht worden zijn flink duurder. De nachtelijke bestellingen liggen gemiddeld vijfentwintig procent hoger ten opzichte van overdag.

De grootste groep ‘nachtbrakers’ zijn jongeren tot 25 jaar, zij zijn dubbel zo actief ’s nachts.

De grootste groep ‘nachtbrakers’ zijn de jongelingen in de leeftijd tot 25 jaar. Voor deze groep geldt dat zij ’s nachts verhoudingsgewijs dubbel zo actief zijn. Daarentegen blijkt dat de groep 36 tot 45 jaar ondervertegenwoordigd is.

Slapen en stoute dromen populair

Opvallend is dat ’s nachts bij Wehkamp vooral gezocht wordt in de categorie Slapen. De afgenomen kwaliteit van een matras of de zoektocht naar een breder bed lijkt dan met name onder de aandacht te komen. Ook dekbedden, kussens en dekbedovertrekken zijn gewild in de nachtelijke uren. Naar verhouding worden er bijvoorbeeld ’s nachts 20 procent meer hoofdkussens verkocht.

Het aandeel bestellingen van erotische artikelen verdubbelde ten opzichte van overdag.

Naast slaapproblemen blijkt ook fantasie een andere aanleiding te zijn om na twaalven bij Wehkamp online te gaan shoppen. Het aandeel erotische artikelen verdubbelt ten opzichte van overdag. Ook hier geldt dat het met name mannen zijn die de orders plaatsen bij het grootste online warenhuis van Nederland.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten