Mollie verlaagt iDeal-tarief naar 29 cent

Mollie verlaagt iDeal-tarief naar 29 cent

Betaalprovider Mollie heeft haar iDeal-tarief verlaagd van 45 naar 29 cent per geslaagde transactie en gaat ook de tarieven voor andere betaaldiensten flink omlaag brengen. Volgens Mollie is de prijsverlaging het startschot voor een reeks innovaties die deze lente staat gepland, waaronder Checkout.

Mollie heeft vandaag aangekondigd het iDeal-tarief te verlagen van 45 naar 29 cent per geslaagde transactie. Bancontact/Mister Cash gaat €0,25+1,5% kosten (was €0,25+1,8%) en creditcard €0,25+1,8% (was €0,25+2,8%). Volgens het bedrijf kan het deze tarieven doorvoeren door schaalvoordelen en nog efficiëntere processen.

De prijsverlaging is volgens de payment provider ook het begin van een aantal innovaties dat het de komende maanden gaat uitrollen. Mollie Checkout is daar een van. “Een uitbreiding die je betaalpagina nog professioneler maakt en jouw merk centraal stelt. Voor je klanten wordt het eenvoudiger om online af te rekenen: de applicatie is extra gebruiksvriendelijk, onthoudt betaalgegevens op een veilige manier en is geoptimaliseerd voor alle apparaten en landen”, zo meldt het fintech-bedrijf.

Goed jaar voor Mollie
Mollie heeft een goed jaar achter de rug. In november maakte het bekend 100% transactiegroei te verwachten voor 2015 en het heeft nu onthuld dat het aantal Nederlandse transacties inderdaad is verdubbeld. Verder heeft het nu ruim twee keer zoveel actieve klanten, in januari ging het naar eigen zeggen voor het eerst door de grens van twintigduizend actieve gebruikers. Daarnaast heeft het afgelopen jaar zeven keer meer verwerkte betalingen bij de Belgen.

Mollie Checkout

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten