Mollie heeft 50.000 actieve klanten

Mollie heeft 50.000 actieve klanten

Payment service provider Mollie heeft sinds kort meer dan 50.000 actieve klanten in haar bestand. Mollie’s focus lag de eerste jaren weliswaar vooral op de Nederlandse en Belgische markt, maar de groei die het tegenwoordig meemaakt, komt vooral door het buitenland.

Mollie werd in 2004 opgericht en groeide sindsdien van kleine startup tot een Europees opererend bedrijf dat nu dus de betalingen van 50.000 webshops beheert. Mollie heeft eigenlijk meer klanten, maar keek voor deze mijlpaal alleen naar actieve klanten, die dus minimaal één transactie per maand doen.

‘Zeer actief geworden in Europa’

Oprichter Adriaan Mol heeft aan ons laten weten dat ze hopen dit jaar weer in transactie-aantallen te verdubbelen, maar dat die groei dan vooral buiten de Benelux gezocht moet worden. “Het is met ons formaat moeilijk om nog – zoals in 2015 – 100 procent groei te behalen in Nederland en België alleen. Daarom zijn we, buiten de Benelux, dan ook zeer actief geworden in heel Europa.”

Adriaan benadrukt dat het allemaal nog redelijk in de opstartfase bevindt, maar dat sommige landen nu al aardig beginnen te lopen. “Buiten onze thuismarkt is het aantal merchants verdubbeld in de afgelopen twaalf maanden. Hierbij is het aantal transacties in de afgelopen zes maanden met 64 procent gestegen.”

100 ‘Mollies’ aan het werk

De groei van de psp gaat ook gepaard met een toename in het aantal medewerkers. Volgens de betaaldienst komen er elke maand nieuwe ‘Mollies’ bij en is het bedrijf continu op zoek naar nieuw talent. Momenteel werken er zo’n honderd mensen bij Mollie.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten