Mollie breidt uit naar de UK

Mollie breidt uit naar de UK

Mollie heeft haar diensten uitgebreid naar het Verenigd Koninkrijk. Hier wil het Britse bedrijven helpen die willen groeien binnen Europa. De Nederlandse payment service provider heeft hiervoor haar diensten voor Britse bedrijven verder uitgebreid, zodat die bijvoorbeeld Europese betaalmethoden kunnen toevoegen.

De lancering van Mollie in het Verenigd Koninkrijk moet enerzijds lokale merchants helpen nieuwe markten in Europa aan te boren en anderzijds consumenten in de EU de mogelijkheid geven hun favoriete betaalmethode te gebruiken wanneer zij shoppen bij een Britse webwinkel.

Gemakkelijker concurreren met EU-bedrijven

Door de partnership van Mollie, met onder andere Klarna en Magento, moeten Britse retailers gemakkelijker de concurrentie aankunnen met bedrijven die zijn gevestigd binnen de eurozone, zo laat de Nederlandse psp weten.

Josh Guthrie is aangesteld om Mollie in de UK te leiden en hij legt uit dat de Brexit-deal ervoor heeft gezorgd dat zaken doen met de EU nu lastiger is voor Britse bedrijven. “Uitdagingen zijn onder meer belastingen en onverwachte bezorgkosten die producten duurder maken, en regels in het land van afkomst die van invloed zijn op de logistiek en uiteindelijke verzending.”

Door Brexit is het moeilijker zakendoen met de EU.

De lancering van Mollie in het Verenigd Koninkrijk volgt nadat de psp in september vorig jaar 90 miljoen euro heeft opgehaald. Toen werd al gezegd dat het geld gebruikt zou worden om internationale uitbreiding te versnellen.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten