Miljoenste bestelling bij Superwinkel

Miljoenste bestelling bij Superwinkel

Het online warenhuis Superwinkel heeft vorige week de miljoenste bestelling in haar webwinkel verwerkt. Een vrouw uit het Noord-Brabantse plaatsje Lith was degene die voor deze mijlpaal zorgde. En voor Superwinkel was dat natuurlijk reden om er feestelijk bij stil te staan.

De webwinkel bezorgde het pakketje bij de klant en deelde gelijk een taart en een cadeaucheque ter waarde van 100 euro uit. Dat shoptegoed maakt het ook beschikbaar voor de klant die via Facebook het beste laat weten waarom hij of zij een trouwe klant is.

Superwinkel werd in 2009 opgericht en heeft sindsdien meer dan 500.000 klanten weten te verwelkomen die dus meer dan een miljoen bestellingen hebben geplaatst. Deze mijlpaal vindt plaats in een jaar waarin de webwinkel ook een Shopping Award (Publieksprijs XL) won in de categorie ‘warenhuizen’. Het versloeg toen Bol.com en Hema.

Van meerdere shops naar één groot warenhuis

Hoewel Superwinkel al zo’n acht jaar bestaat, is het pas sinds 2015 bekend onder één naam. Daarvoor had het meerdere niche-shops gericht op onder andere geurtjes, horloges, sieraden, haarproducten en cosmetica. In een interview met deze site liet mede-eigenaar Roy Roes al weten dat het uitbreiden van het assortiment een noodzakelijk iets is. “Met onze deals opereren we in de markt van de prijsvechters. Om écht scherp in te kunnen kopen, heb je nu eenmaal veel volume nodig. Bovendien willen we niet afhankelijk zijn van één productgroep. Parfum is toevallig een product waarbij veel herhaalaankopen zijn, maar bij de meeste categorieën geldt dit niet.”

Ook maakte de webwinkel bekend dit jaar meer te willen inzetten op naamsbekendheid, door onder meer radio- en tv-reclames. Voor dit jaar verwacht de webwinkel een omzetstijging van 45 tot 50 procent.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten