Mijlpaal Facebookshops Payvment

Mijlpaal voor platform PayvmentPayvment is een ecommerce-platform waarmee ondernemers hun eigen webwinkel kunnen openen op Facebook. En het heeft in december een mooie mijlpaal bereikt. In die maand waren er meer dan één miljoen actieve shoppers actief. 

Meer shops dan kopers?
Payvment
heeft meer dan honderdduizend actieve verkopers onder de pannen die gezamenlijk meer dan 2,4 miljoen producten aanbieden via Facebookshops. Gemiddeld gezien heeft een webwinkel op Facebook dus zo’n tien klanten. Dat is nog niet heel erg lucratief te noemen, maar het blijft natuurlijk eerst even testen en proberen voordat een webshop werkelijk een succes wordt. Payvment zelf lijkt in ieder geval tevreden over de  cijfers. Het bedrijf zag in 2011 drie keer zo veel transacties plaatsvinden als het jaar ervoor en lijkt nog niet te zijn uitgegroeid.

Payvment groeit dankzij investeringen
In december 2010 schreven we al eerder over Payvment. Toen werd bekend dat het bedrijf dankzij een investeerder weer rustig verder kon groeien. Iets wat volgens de meest recente cijfers dan ook goed is gelukt. Vanaf de start kon het ecommerce-bedrijf bouwen met bijna acht miljoen dollar, in december 2010 kwam daar nog eens zo’n zes miljoen dollar aan investeringen bij. En nu zijn ze, in ieder geval naar eigen zeggen, ‘Facebook’s #1 e-commerce provider’.

Facebookshops de toekomst?
Tsja, de tussenkop boven deze alinea is waarschijnlijk de afgelopen vijf jaar al door allerlei marketeers en ecommerce-specialisten afgevraagd. Mensen verwachten nu eenmaal veel van de combinatie ‘ecommerce’ en Facebook, ’s werelds best bezochte website en grootste sociale netwerk. Maar vooralsnog is het fenomeen nog niet écht goed aangeslagen. Niet bij de gehele ecommerce-wereld, maar ook bij de consument kan het qua bekendheid zéker nog groeien.

Dat wil echter niet zeggen dat het een flop is of dat webwinkeliers niet naar deze tak van ecommerce moeten kijken. Facebook zal hoogstwaarschijnlijk ook de komende jaren een populaire plek blijven voor veel internetters en het is voor hen dan handig als ze op diezelfde website hun aankopen kunnen doen zonder naar een andere website te hoeven gaan.

Payvment biedt de webwinkelier trouwens niet alleen een soort etalage aan op de Facebook-pagina van de ondernemer, maar het laat diens winkel ook zien samen met andere webwinkeltjes op hun eigen Shopping Mall op Facebook.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten