menu

Microsoft onderzoekt ecommerce

Microsoft onderzoekt ecommerceMicrosoft gaat onderzoek in kunstmatige intelligentie, speltheorie, informatica, economie en psychologie financieren en promoten, met de focus op de relatie tussen die zaken en hun toepassing in de ecommerce.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door Technion, het Israëlische instituut voor technologie. Microsoft is bereid hiervoor anderhalf miljoen dollar te investeren om uiteindelijk, na vijf à tien jaar, al deze kennis en resultaten om te kunnen zetten in producten. Met deze stap probeert de softwaregigant zijn toppositie in de steeds veranderende computerwereld vast te houden Microsoft wil vooral resultaten boeken in de wereld van zoekmachines en online adverteren. Bron: Globes.co.il

Daarmee lijkt het geleidelijk aan steeds meer de kant op te gaan van Google, dat zich al langer in de ecommerce-wereld aan het oriënteren is met onder andere Google Shopping, Google Checkout en het keurmerk voor webwinkels.

powered by Fotopedia


Doorbraak in de ecommerce

Microsoft Israël denkt dat de samenwerking met Technion de onderzoekers in staat zou stellen om de wetenschappelijke inzichten en technologieën te ontwikkelen die leiden tot doorbraken in de ecommerce, met name wat betreft online adverteren en het gebruik van cloud computing en sociale netwerken voor commerciële doeleinden.

Tags

Reacties