menu

Meer online dwazen dan verwacht

Tijdens de jaarlijkse Drie Dwaze Dagen was het in de online winkel van warenhuisketen de Bijenkorf drukker dan verwacht. De webshop kreeg zelfs zoveel bezoekers dat de site tijdens de eerste dag, op donderdag 1 oktober, regelmatig niet bereikbaar was.

De Bijenkorf nam daarom maatregelen en zette met spoed extra servercapaciteit in. De toegang tot de site werd begrensd zodat de bezoekers die al in de webshop winkelden tenminste hun bestelling konden afronden. Marketingdirecteur Robert Bohemen zegt in Het Parool: ‘Vorig jaar sloot onze site de Dagen af met een half miljoen bezoekers. Dat aantal is nu op de eerste dag al overschreden’.

Het was dit jaar voor het eerst dat de dwaze aanbiedingen daadwerkelijk te koop waren op de Bijenkorf website. Eerdere jaren gebruikte het warenhuis de site enkel voor het tonen van de producten die in de winkel aangeboden werden. Wel werd toen een klein deel van de het assortiment via een website in samenwerking met eBay verkocht.

Voor de aftrap van het jaarlijkse geel-zwarte festijn rekende de Bijenkorf op dertig- tot veertigduizend online transacties.

bron:  Elsevier Retail

Reacties