menu

MaskMe verkleint kans op gelekte privegegevens

MaskMe verkleint kans op gelekte privégegevensIn een tijdperk waarin privégegevens van consumenten regelmatig op straat komen te liggen, is het nieuwe MaskMe een welkome oplossing. Met deze tool kunnen consumenten niet alleen wegwerp-emailadressen en -telefoonnummers aanmaken, maar ook tijdelijke creditcard-gegevens. Handig voor als iemand veel online bestelt met z’n creditcard.

MaskMe is gemaakt door dezelfde makers als van de populaire browser-plugin DoNotTrackMe en ze hebben privacy voor consumenten dan ook hoog in het vandaal staan. Over het nut van MaskMe zeggen ze: “Geen enkel bedrijf kan garanderen dat ze uw informatie privé houden. Als u uw e-mailadres, telefoon- of creditcardnummer doorgeeft, kun je ervan uitgaan dat het is opgenomen en dat het potentieel wordt gedeeld, verloren raakt of wordt gestolen. Nu kun je gewoon stoppen met het geven van die informatie door MaskMe te gebruiken.”

Creditcardgegevens veilig
Naast het feit dat MaskMe gebruikers de mogelijkheid biedt om hun e-mailadres en telefoonnummer af te schermen van diverse websites en webwinkels, is het dus ook mogelijk om je creditcardgegevens niet met Jan en Alleman online te delen. En juist dat laatste zou wel eens gretig aftrek kunnen vinden onder de moderne consument die graag online wil bestellen, maar die ook op de hoogte is van de vele datalekken, beveiligingsissues en cyberdiefstallen.

Als webwinkelier wil je natuurlijk een zo veilig mogelijke omgeving creëren voor je klanten en hen ook het idee geven dat je privacy hoog in het vaandel hebt staan. Je zou ervoor kunnen kiezen om je klanten via bijvoorbeeld de nieuwsbrief te wijzen op het bestaan van MaskMe en hoe ze deze tool kunnen inzetten om de kans dat hun privégegevens openbaar worden te verkleinen.

Weet je klant alles al over privacy-kwesties?
Sowieso is het aan te raden om misschien eens wat vaker stil te staan bij de maatregelen die de klant kan ondernemen om een zo veilig mogelijke bestelling online te kunnen plaatsen. Nogmaals, als zulke informatie vanuit de webwinkelier komt, dan komt dat je imago ten goede. Je staat dan immers bekend als een webwinkelier die zich ook bekommert om de gegevens van de klant. Maar tegelijkertijd heeft deze kennisverspreiding ook een ander, praktischer voordeel. Hoe meer jij je klant kan leren over online veiligheid en het beperken van de risico’s, hoe minder jij klagende klanten in je inbox, aan de telefoon of op externe reviewsites tegenkomt die misschien jóú wel de schuld geven van een bepaald, privacy-gerelateerd gebeuren terwijl jij of je webwinkel er niks mee te maken had! Hoe meer de klant weet over wat er allemaal ondernomen kan worden op het gebied van privacy, hoe meer profijt (of lees: hoe minder last) jij er uiteindelijk van hebt!

Tags

Reacties